Ders Bilgi Formu ( MAT 103 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Lineer Cebir |
Ders kodu: |
MAT 103 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Roghayeh HAFEZIEH
|
AKTS kredisi: |
7 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin temel amacı mühendislik öğrencilerine temel lineer cebir kavramlarını kullanabilecekleri seviyede öğretmektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Lineer sistemleri matematiksel modeller olarak formüle eder, ve herhangi bir lineer sistemin genel çözümünü elde eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Herhangi bir lineer dönüşümün çekirdeği, görüntüsü, rankı ve sıfırlığını elde eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Özdeğerler ve özvektörler ile ilgili temel ifadeleri ıspat eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Matris cebiri: Matrislerde toplama ve çarpma, matrislerin kuvvetleri |
2. hafta: |
Özel matrisler, blok matrisler, matrisin eşhelon formu |
3. hafta: |
Matrisin tersi, lineer denklem sistemleri |
4. hafta: |
Lineer denklem sistemleri, Gauss metodu |
5. hafta: |
Determinantlar ve özellikleri, Cramer kuralı |
6. hafta: |
Vektör uzayları, linear bağımsızlık, lineer kombinasyon, germe, taban (baz), boyut |
7. hafta: |
Matrisin rankı, altuzaylar, lineer dönüşümler |
8. hafta: |
Lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü, rank ve sıfırlılık |
9. hafta: |
Vize Sınavı ve çözümleri |
10. hafta: |
Lineer dönüşümün matris gösterimi, karekteristik ve minimum polinom |
11. hafta: |
Özdeğerler, özvektörler, köşegenleştirme, benzerlik |
12. hafta: |
İç çarpım uzayları, Cauchy-Bunyakowstky eşitsizliği |
13. hafta: |
Gram-Schmidt ortogonalleştirme yöntemi |
14. hafta: |
Kanonik biçimler |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Elementary Lineer Algebra 7th Ed. Bernard Kolman ve David R. Hill |
Önerilen kaynaklar: |
Schaum's Outlines, Seymur Lipschutz, Lineer Cebir |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
0 |
0 |
Ödev: |
2,3,4,5,6,7,8,10,11,12,13,14 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
4 |
12 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->