Ders Bilgi Formu ( MAT 116 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Lineer Cebir |
Ders kodu: |
MAT 116 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Nursel EREY
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Lineer deklem sistemlerinin ve özdeğerlerin hesaplanması için çözüm tekniklerini, ve lineer bağımsızlığın matematiksel içeriğini öğretmek.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Lineer sistemleri matrikslerle göstermeyi ve lineer denklemleri matriks yöntemleri ile çözmeyi öğrenmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Lineer denklem sistemleri için özdeğerleri ve özvektörleri hesaplamak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Lineer bağımsızlığı ve vektör uzaylarını yorumlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Matrisler, lineer denklem sistemleri, matris işlemleri |
2. hafta: |
Determinantlar, matris tersleri |
3. hafta: |
Eşhelon formu, indirgenmiş eşelon formu, lineer denklemlerin çözümü |
4. hafta: |
Vektor uzayları. Lineer bağımsızlık.
|
5. hafta: |
Vector uzaylarının tabanları. |
6. hafta: |
Taban değişimi. |
7. hafta: |
Eşhelon formları ve LU ayrışımı |
8. hafta: |
Matriks rankı, satır uzayı, sütun uzayı, Alt Uzaylar. |
9. hafta: |
Lineer dönüşümler |
10. hafta: |
İç çarpım uzayları, Ortogonallik. |
11. hafta: |
Özdeğerler ve özvektörler |
12. hafta: |
Vize ve çözümleri |
13. hafta: |
Köşegenleştirme |
14. hafta: |
Gram-Schmidt methodu |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Linear Algebra with Applications, Steven J. Leon, 9th ed. 2015, Pearson - Prentice Hall. |
Önerilen kaynaklar: |
Linear Algebra and its applications, David C. Lay, 2012. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
12 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
3 |
2 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
6 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->