Ders Bilgi Formu ( MAT 311 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sayısal Analiz II |
Ders kodu: |
MAT 311 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Hülya ÖZTÜRK
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
0 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
3, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Mat 113 veya Mat 116 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Problemlere sayısal olarak yaklaşma konusunda gerekli beceri ve deneyim kazandırmak, özellikle sayısal integral hesabı ve sıradan türevli diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri konularında bilgi vermek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sayısal integral hesabı ve sıradan türevli diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri konularında deneyim kazanırlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Matlab programlama dilini etkin olarak kullanabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Teorik olarak elde ettikleri bilgileri, farklı uygulama alanlarında kullanabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Sayısal Türev
|
2. hafta: |
Sayısal Türev
|
3. hafta: |
Sayısal Türev Matlab Uygulaması
|
4. hafta: |
Sayısal İntegrasyon
|
5. hafta: |
Gauss Kareleme Yöntemi
|
6. hafta: |
Sayısal İntegrasyon ve Gauss Kareleme Yöntemi Matlab Uygulaması
|
7. hafta: |
Adi Diferansiyel Denklemler için Başlangıç Değer Problemleri. |
8. hafta: |
Euler Metodu. Ara Sınav. |
9. hafta: |
Yüksek Mertebe Taylor Yöntemleri
|
10. hafta: |
Adi Diferansiyel Denklemler için Başlangıç Değer Problemleri Matlab Uygulaması |
11. hafta: |
Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri |
12. hafta: |
Sınır Değer Problemlerinin Sayısal Çözümleri |
13. hafta: |
Sınır Değer Problemlerinin Sayısal Çözümleri |
14. hafta: |
Yüksek Mertebeden Denklemler ve Diferansiyel Denklem Sistemleri , Sınır Değer Problemlerinin Sayısal Çözümleri Matlab Uygulaması
|
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı. |
Ders kitapları ve materyaller: |
Richard L. Burden, John Dougles, Numerical Analysis Ward Cheney, David Kincaid, Numerical Mathematics and Computing Endre Süli, David F. Mayers, An Introduction to Numerical Analysis |
Önerilen kaynaklar: |
Richard L. Burden, John Dougles, Numerical Analysis Ward Cheney, David Kincaid, Numerical Mathematics and Computing Endre Süli, David F. Mayers, An Introduction to Numerical Analysis
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->