Ders Bilgi Formu ( MAT 314 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İntegral Denklemler |
Ders kodu: |
MAT 314 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Gülden GÜN POLAT
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
3, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Mat 203 veya Mat 215 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Temel Integral denklem teorisi, çözüm yöntemleri ve Integral denklemlerin uygulamalarını öğretmek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Integral denklem teorisi ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Diferansiyel Denklemler ile Integral Denklemler arasındaki farkı ayırt edebilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Integral Denklemler konusunda farkındalık geliştirebilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
İntegral denklemleri tanıtma ve sınıflandırma |
2. hafta: |
Volterra denkleminin başlangıç değer problemine dönüştürülmesi Başlangıç değer probleminin Volterra denklemine dönüştürülmesi |
3. hafta: |
Fredholm denkleminin sınır değer problemine dönüştürülmesi. |
4. hafta: |
Sınır değer problemleri. Green fonksiyonu. |
5. hafta: |
Fredholm ve Volterra denklemleri için ardışık yaklaşım metodu. |
6. hafta: |
İYinelemeli çekirdek ve resolvent çekirdek. |
7. hafta: |
Dejenere çekirdeğe sahip integral denklemler. |
8. hafta: |
İntegral operatörünün öz fonksiyonları ve karakteristik değerleri. Ara Sınav. |
9. hafta: |
Sürekli çekirdeğe sahip integral denklemler için Fredholm alternatifi. |
10. hafta: |
Zayık tekilliğe sahip çekirdeği olan integral denklemler. |
11. hafta: |
Hermityen çekirdeğe sahip integral denklemler. |
12. hafta: |
Fredholm integral denklemleri ve iyi tanımlılık |
13. hafta: |
Laplace dönüşümü. Konvulüsyon tipli çekirdeğe sahip Volterra integral denklemleri. |
14. hafta: |
Fourier dönüşümü. Konvulüsyon tipli çekirdeğe sahip Fredholm integral denklemleri. |
15. hafta*: |
. |
16. hafta*: |
Final Sınavı. |
Ders kitapları ve materyaller: |
Integral Equations by Abdul J. Jerri.
|
Önerilen kaynaklar: |
Linear Integral Equations by S. G. Mikhlin. Integral Equations by I.G. Petrovskii. Integral Equations by F. G. Tricomi. Integral Equations by M. Krasnov, A. Kiselev, G. Makeronko. Linear Integral Equations by Rainer Kresss. Lectures on Differential and Integral Equation by Kosaku Yosida. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
8 |
2 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->