Ders Bilgi Formu ( MAT 401 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Matematiksel İstatistik |
Ders kodu: |
MAT 401 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Nuri ÇELİK
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Bölüm seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Mat 308 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin temel amacı öğrencilere ileri düzeyde ihtiyaç duyacakları matematiksel istatistik konularında sağlam temel oluşturmaktır. Bu ders, olasılık teorisini anlaması gereken ve bu teoriyi matematiksel istatistikdeki problemlere uygulayan kişiler için faydalı olacaktır.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
İleri düzeyde ihtiyaç duyacakları matematiksel istatistik konularında sağlam temel oluştururlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
İstatistik modeller; hipotez testlerinin ana prensipleri konularını izah eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Nokta ve aralık tahmini yapabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışma.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Motivasyon, |
2. hafta: |
İstatistik grafikleri, betimleyici istatistik |
3. hafta: |
Merkez ve dağılımın ölçümü |
4. hafta: |
Temel olasılık, kesikli rassal değişkenler |
5. hafta: |
Sürekli rassal değişkenler |
6. hafta: |
Çoklu olasılık dağılımları |
7. hafta: |
Arasınav 1 ve çözümleri |
8. hafta: |
Rassal değşkenlerin fonksiyonları |
9. hafta: |
Örneklem dağılımları ve Central Limit teoremi |
10. hafta: |
Tahmin |
11. hafta: |
Nokta ve aralık tahmininin özellikleri |
12. hafta: |
Tek örnek grubu için hipotez testleri |
13. hafta: |
Ara Sınav 2 ve çözümleri |
14. hafta: |
Çoklu örnek grupları için hipotez testleri |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Wackerly, D., Mendenhall, W., & Scheaffer, R. (2007). Mathematical statistics with applications. Nelson Education.7nd ed. |
Önerilen kaynaklar: |
Mendenhall, Beaver and Beaver, Introduction to Probability and Statistics, Cengage Learning |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7, 13 |
60 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
14 |
3 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
14 |
5 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
2 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->