Ders Bilgi Formu ( MAT 406 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Fonksiyonel Analiz |
Ders kodu: |
MAT 406 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ayşe SÖNMEZ
|
AKTS kredisi: |
7 |
GTÜ kredisi: |
0 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı metrik uzayları, topolojik uzayları, normlu ve Banach uzayları tanıtmak ve bu uzayların özelliklerini öğretmek, operator teorisi ile ilgili kavramları tanıtmak ve operator denklemin çözümünün varlığını, çözümün tekliğini araştırmaktır. Ayrıca dual uzaylar, Hahn-Banach genişleme teoremi, zayıf yakınsaklık, iç çarpım uzayları ve Hilbert uzayları gibi bazı kavramları öğretmektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Metrik ve topolojik uzayların özelliklerini benimsemek. Temel teoremleri yorumlamak ve uygulamak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Euclid, Hilbert ve Banach uzaylarının özelliklerini benimsemek. Temel teoremleri yorumlamak ve uygulamak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Eşlenik (dual) uzayları tanımlamak ve lineer fonksiyonellerin ve dönüşümlerin özelliklerini analiz etmek. Temel teoremleri yorumlamak ve uygulamak.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Tam metrik uzaylar,kapanış. |
2. hafta: |
“Daraltma” dönüşümü. |
3. hafta: |
Metrik ve Topolojik uzaylar. |
4. hafta: |
Kompaktlık. Arzely teoremi. |
5. hafta: |
Doğrusal normlu ve topolojik uzaylar. |
6. hafta: |
Konveks fonksiyoneller ve Minkowsky fonksiyoneli. |
7. hafta: |
Euclid uzayları. |
8. hafta: |
ARASINAV ve çözümleri |
9. hafta: |
Fourier Serileri.Riesz-Fisher teoremi. |
10. hafta: |
İç Çarpım ve Hilbert uzayları. |
11. hafta: |
Eşlenik(dual) uzaylar. Riesz temsil teoremi. |
12. hafta: |
Kuvvetli ve Zayıf Topolojiler. Kuvvetli ve Zayıf Yakınsama. |
13. hafta: |
Sınırlı ve Kompakt dönüşümler. |
14. hafta: |
Spektrum ve resolvent. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
• A.N.Kolmogorov, S.V. Fomin,Elements of the Theory of Functions and Functional Analysis,Dover Pubns, 1999. • E. Kreyzig, Introductory Functional Analysis with Applications, John Wiley&Sons, 1978. • L.A.Lusternik, V.J.Sobolev, “Elements of Functional Analysis”. • Walter Rudin, “Functional Analysis”. • John B. Conway “A Course in Functional Analysis”. • R.E. Edwards, “Functional Analysis : Theory and Applications”.
|
Önerilen kaynaklar: |
• A.N.Kolmogorov, S.V. Fomin,Elements of the Theory of Functions and Functional Analysis,Dover Pubns, 1999. • E. Kreyzig, Introductory Functional Analysis with Applications, John Wiley&Sons, 1978. • L.A.Lusternik, V.J.Sobolev, “Elements of Functional Analysis”. • Walter Rudin, “Functional Analysis”. • John B. Conway “A Course in Functional Analysis”. • R.E. Edwards, “Functional Analysis : Theory and Applications”.
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
7 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
18 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->