Ders Bilgi Formu ( MAT 419 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kodlama Teorisine Giriş |
Ders kodu: |
MAT 419 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ayten KOÇ
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Mat 113 veya Mat 116 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Kodlama teorisinin temel kavramlarını öğretmek. Öğrencilerin cebirin günlük hayatımızdaki önemi ve kullanma alanlarını görmeleri sağlanacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kodlama teorisinin temel kavramlarını sıralayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sonlu cisimleri, Reed Solomon kodlarını tanır ve bu kodların bazı kod çözme algoritmalarını kullanabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Devirsel kodlarını ve kodların parametreleri için bilinen bazı sınırlarını tanır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Hata düzelten kodlara giriş. |
2. hafta: |
Doğrusal (lineer) kodlar. |
3. hafta: |
Hamming kodları. |
4. hafta: |
Sonlu cisimlere giriş . |
5. hafta: |
Polinom kökleri, ilkel elementler, cisim karakteristiği. |
6. hafta: |
Kod parametreleri için sınırlar. |
7. hafta: |
Reed-Solomon kodları ve ilgili kodlar. |
8. hafta: |
Kod çözme algoritmaları. Ara Sınav. |
9. hafta: |
Euclid algoritmasını kullanarak Reed-Solomon kodların çözülmesi. |
10. hafta: |
Minimal polinom. Siklotomik kosetler. |
11. hafta: |
Devirsel kodlar. |
12. hafta: |
BCH kodları . |
13. hafta: |
BCH sınırı. |
14. hafta: |
Kod parametreleri için diğer sınırlar. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı. |
Ders kitapları ve materyaller: |
R. M. Roth, Introduction to Coding Theory, Cambridge University Press, 2006 |
Önerilen kaynaklar: |
S. Ling, C. Xing, Coding Theory, A first course, Cambridge University Press, 2004 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->