ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MAT 419 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Kodlama Teorisine Giriş
Ders kodu: MAT 419
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Roghayeh HAFEZIEH
AKTS kredisi: 6
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 4, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Bölüm seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Math 113
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Kodlama teorisinin temel kavramlarını öğretmek. Öğrencilerin cebirin günlük hayatımızdaki önemi ve kullanma alanlarını görmeleri sağlanacaktır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Kodlama teorisinin temel kavramlarını sıralayabilir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
    2. Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
  2. Sonlu cisimleri, Reed Solomon kodlarını tanır ve bu kodların bazı kod çözme algoritmalarını kullanabilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
    2. Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
    3. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
    4. Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
    5. Profesyonel ve etik değerler sergileme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Devirsel kodlarını ve kodların parametreleri için bilinen bazı sınırlarını tanır.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
    2. Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
    3. Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Hata düzelten kodlara giriş
2. hafta: Doğrusal (lineer) kodlar
3. hafta: Hamming kodları
4. hafta: Sonlu cisimlere giriş
5. hafta: Polinom kökleri, ilkel elementler, cisim karakteristiği
6. hafta: Kod parametreleri için sınırlar
7. hafta: Reed-Solomon kodları ve ilgili kodlar
8. hafta: Kod çözme algoritmaları, ara sınav
9. hafta: Euclid algoritmasını kullanarak Reed-Solomon kodların çözülmesi
10. hafta: Minimal polinom, Siklotomik kozetler
11. hafta: Devirsel kodlar
12. hafta: BCH kodları
13. hafta: BCH sınırı
14. hafta: Kod parametreleri için diğer sınırlar
15. hafta*: -
16. hafta*: Final sınavı
Ders kitapları ve materyaller:
Önerilen kaynaklar: R. M. Roth, Introduction to Coding Theory, Cambridge University Press, 2006
S. Ling, C. Xing, Coding Theory, A first course, Cambridge University Press, 2004
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 2,4,6,10,12 20
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 5 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 2 5
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 10 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 10 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->