Ders Bilgi Formu ( MAT 449 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sayılar Kuramı |
Ders kodu: |
MAT 449 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Gülşen ULUCAK
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2018, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı sayılar teorisinin temel kavramlarını incelemek, basit ispat tekniklerinin kavranmasına yardımcı olmak ve özellikle sayılar teorisinin günlük hayatta ve diğer disiplinlerdeki önemini vurgulamaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sayılar kuramının temel kavramlarını anlama ve kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
İspat tekniklerini kavrayarak basit ispatlar yapabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sayılar kuramının şifreleme ve kodlama gibi çeşitli alanlarda basit uygulamalarını yapabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Tamsayilar, bolunebilirlik, asal sayilar |
2. hafta: |
En buyuk ortak bolenler, Oklid algoritmasi |
3. hafta: |
Aritmetigin temel teoremi, sayilarin carpanlarina ayrilmasi |
4. hafta: |
Fermat sayilari, Linear Diofant denklemleri |
5. hafta: |
Konguranslar: Lineer Konguranslar, Wilson teoremi, Küçük Fermat teoremi, Euler teoremi, Çinlilerin kalan teoremi |
6. hafta: |
Sayilar kuraminin bazi fonksiyonlari |
7. hafta: |
Şifre Bilimi |
8. hafta: |
Şifre Bilimi |
9. hafta: |
Vize sınavı ve çözümleri |
10. hafta: |
Kuadratik kalanlar |
11. hafta: |
Kuadratik kalanlar |
12. hafta: |
Primitif Kökler |
13. hafta: |
Primitif Kökler |
14. hafta: |
Devamli Kesirler |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
1. Elementary Number Theory and Its Applications, K.H. Rosen, (4th edition) Addison-Wesley 2000. 2. An Introduction to the Theory of Numbers, I. Niven, H. S. Zuckerman, H. L. Montgomery
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->