Ders Bilgi Formu ( MAT 495 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Bitirme Ödevi |
Ders kodu: |
MAT 495 |
Öğretim üyesi: |
Danışman öğretim üyesi
|
AKTS kredisi: |
10 |
GTÜ kredisi: |
4 (4+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, tasarım ve gerçekleme adımlarını tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Farklı araştırma yöntemlerini tanımak ve araştırma konusuna uygun olanı seçebilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
-
Belirlenen konuda ayrıntılı bir literatür araştırması yapabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
-
Literatür araştırmasının sonuçlarını raporlayabilmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
-
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
-
Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Literatür taraması. |
2. hafta: |
Literatür taraması. |
3. hafta: |
Literatür taraması. |
4. hafta: |
Literatür taraması. |
5. hafta: |
Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması |
6. hafta: |
Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması |
7. hafta: |
Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması |
8. hafta: |
Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması |
9. hafta: |
Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması |
10. hafta: |
Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi. |
11. hafta: |
Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi. |
12. hafta: |
Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi. |
13. hafta: |
Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi. |
14. hafta: |
Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Bitirme Sunumu |
Ders kitapları ve materyaller: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
Önerilen kaynaklar: |
Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
6,7,8,9,10,11,12 |
50 |
Proje: |
1,2,3,4,5,13,14,16 |
50 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
0 |
0 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
14 |
9 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
14 |
9 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->