Ders Bilgi Formu ( MAT 545 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sayısal Analiz I |
Ders kodu: |
MAT 545 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Hülya ÖZTÜRK
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Sıradan türevli denklemler için sayısal çözüm tekniklerini öğretmek. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sayısal analizin temel prensiplerini açıklama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Diferansiyel denklemlerin kullanım alanlarını kavrama
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bulma
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Başlangıç değer problemlerinin sayısal çözümleri: Euler yöntemi |
2. hafta: |
Runge-Kutta yöntemleri |
3. hafta: |
Tahminleme-Düzeltme yöntemleri: Adams-Moulton Adams-Bashforth Milne ve Simpson yöntemleri |
4. hafta: |
Ekstrapolasyon teknikleri |
5. hafta: |
Adaptif teknikler |
6. hafta: |
Diferansiyel denklem sistemleri için çözüm yöntemleri |
7. hafta: |
Stiff denklemler |
8. hafta: |
Sınır değer problemlerinin sayısal çözümleri: Lineer Shooting yöntemi |
9. hafta: |
Sınır değer problemlerinin sayısal çözümleri: Lineer Shooting yöntemi |
10. hafta: |
Lineer sonlu farklar |
11. hafta: |
Non-lineer Shooting yöntemi |
12. hafta: |
Non-lineer sonlu farklar |
13. hafta: |
Varyasyonel teknikler |
14. hafta: |
Rayleigh-Ritz yöntemi |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
- |
Ders kitapları ve materyaller: |
Numerical Methods, Faires and Burden, 2013 Numerical Methods and Analysis, Buchanan and Turner, 1992 |
Önerilen kaynaklar: |
Numerical Methods, Faires and Burden, 2013 Numerical Methods and Analysis, Buchanan and Turner, 1992 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
14 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->