Ders Bilgi Formu ( MAT 565 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kombinatoryal Tasarım Kuramı |
Ders kodu: |
MAT 565 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Sibel ÖZKAN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Kombinatoryal tasarımların istatistik, kriptoloji ve kodlar teorisi gibi bir çok alanda uygulaması vardır. Bu dersin amacı öğrencilere sıkça kullanılan tasarımları tanıtmak ve kullanımlarını göstermektir. Çeşitli inşa metodlarının yanında, farklı tasarım türleri, projektif geometriler, dik Latin kareler, Steiner sistemleri, Simetrik tasarımlar gibi konular işlenecektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kombinatoryal ispatlar yapabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ana kombinatoryal inşa metodlarını anlama ve kullanabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Farklı tasarımlar arasındaki ilişkileri ve tasarımların diğer disiplinlerle olan ilişkilerini görebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş ve Tarihçe
|
2. hafta: |
Temel kavram ve tanımlar |
3. hafta: |
Dengeli Blok Tasarımlar |
4. hafta: |
Simetrik Blok Tasarımlar |
5. hafta: |
Enine Tasarımlar |
6. hafta: |
Fark Metodu |
7. hafta: |
Hadamard Matrisleri ve Tasarımlar |
8. hafta: |
Çözünür blok tasarımlar |
9. hafta: |
Latin Kareler |
10. hafta: |
Dik Latin Kareler |
11. hafta: |
İkili Dengeli Tasarımlar
|
12. hafta: |
Steiner Sistemleri |
13. hafta: |
t-Tasarımları
|
14. hafta: |
Dik Diziler ve Kodlar |
15. hafta*: |
Çeşitli Uygulamalar |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
1. D.R. Stinson , Combinatorial Designs: Constructions and Analysis , Springer-Verlag 2. C.C. Lindner, C.A. Rodger, Design Theory, CRC Press |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
25 |
Ödev: |
3,5,7,9,11,13 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
6 |
|
Dönem projesi: |
4 |
14 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->