Ders Bilgi Formu ( MAT 575 )
|
|
Temel bilgiler
|
|
| Ders adı: |
Cebirsel Topoloji |
| Ders kodu: |
MAT 575 |
| Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ayşe SÖNMEZ
|
| AKTS kredisi: |
7.5 |
| GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
| Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
| Dersin düzeyi: |
Doktora |
| Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
| Öğretim dili: |
İngilizce
|
| Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
| Ön koşullar: |
Yok |
| Staj durumu: |
Yok |
| Dersin amacı: |
Cebirsel Topoloji alanında kullanılan en temel kavramları ve yöntemleri tartışmak |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Cebirsel Topolojinin temel kavramları ve yöntemlerini kavrama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
Cebirsel Topolojinin temel methodlarını kullanarak temel grupları, homoloji ve kohomoloji gruplarını hesaplamak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Verilen sabitlere sahip topolojik uzaylar ve sürekli fonksiyonlar kurmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
| 1. hafta: |
Temel Grup ve Uygulamaları |
| 2. hafta: |
Van Kampen Teoremi, Örten Uzaylar |
| 3. hafta: |
Tekil kompleksler ve Singular Homology |
| 4. hafta: |
Simpleksel kompleksler ve simpleksel homoloji |
| 5. hafta: |
Tam diziler, excision |
| 6. hafta: |
Simpleksel ve Tekil Homolojilerin denkliği |
| 7. hafta: |
CW-kompleksler, Cellular(Hücresel) Homoloji |
| 8. hafta: |
Homoloji Aksiyomları |
| 9. hafta: |
Mayer-Vietoris Dizisi Ara Sınav |
| 10. hafta: |
Kohomoloji grupları |
| 11. hafta: |
Evrensel Katsayı Teoremi |
| 12. hafta: |
Cross çarpımı, Kap çarpımı |
| 13. hafta: |
Künneth Teoremi |
| 14. hafta: |
Manifoldların homolojisi. Duality Teoremi |
| 15. hafta*: |
- |
| 16. hafta*: |
Final Sınavı. |
| Ders kitapları ve materyaller: |
Algebraic Topology, Allen Hatcher
|
| Önerilen kaynaklar: |
A concise course in Algebraic Topology, J.Peter May |
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
| Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
| Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
25 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: |
- |
0 |
| Proje: |
14 |
20 |
| Ödev: |
3,5,7,9,11,13 |
20 |
| Kısa sınav (Quiz): |
- |
0 |
| Final sınavı: |
16 |
35 |
| |
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
| Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
| Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
| Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
| Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
| Ödev: |
4 |
6 |
|
| Dönem projesi: |
3 |
14 |
|
| Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
| Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
| Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
| Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
| Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
2 |
|
| Final sınavı: |
3 |
1 |
|
| |
|
Toplam işyükü: |
|
| |
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->