ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MAT 616 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Cebir II
Ders kodu: MAT 616
Öğretim üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Emira AKKURT
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1/2, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: İspat teknikleri becerisini kazandırma ve geliştirmek
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. İspat tekniklerini kullanma becerisi kazanma ve geliştirmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
    2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    3. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    4. Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
    5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
  2. Soyut düşünme yeteneğini geliştirmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    2. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    3. Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
    4. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    5. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    6. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
    2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
    3. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    4. Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
    5. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Halkalar
2. hafta: İdealler ve Bölüm Halkaları
3. hafta: İdealler ve Bölüm Halkalarına devam
4. hafta: Tamlık Bölgesinin Kesirler Cismi
5. hafta: Sonlu Cisimler ve Sonlu Bölümlü halkalar üzerinde Weddernburn teoremi
6. hafta: Frobenius teoremi
7. hafta: Arasınav I
8. hafta: Cisim Genişlemeleri
9. hafta: Polinomların Kökleri
10. hafta: Pergel ve cetvel ile çizilebilirlik
11. hafta: Galois teorisine giriş
12. hafta: Galois teorisine devam
13. hafta: Arasınav II
14. hafta: Rasyonel sayılar cismi üzerine Galois Grupları
15. hafta*: -
16. hafta*: -
Ders kitapları ve materyaller: Elements of Abstract Algebra, Allan Clark,
Önerilen kaynaklar: A first Course in Abstract Algebra, John B. Fraleigh
Advance Modern Algebra, J. J. Rotman,
Topic in Algebra-I.N.Herstain
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 7,13 40
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 2,4,6,9,10,11,12,14 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 8 8
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 10 2
Ara sınav (Vize): 2 2
Final sınavı için bireysel çalışma: 15 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->