Ders Bilgi Formu ( MAT 618 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Halka Kuramı II |
Ders kodu: |
MAT 618 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Ayten KOÇ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bazı özel halkaların yapısını anlatmak |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bazı özel halka kavramları anlama
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Polinom halkalar üzerinde ispat tekniklerini kullanma becerisi kazanma ve geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
-
Problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlamak ve yürütmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak.
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu kazanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Tamlık Bölgelesinin Kesir cismi |
2. hafta: |
Öklid Halkaları |
3. hafta: |
Rasyonel cisimler üzerinde polinom halkaları |
4. hafta: |
Değişmeli halkalar üzerinde polinom halkaları |
5. hafta: |
İndirgenmiş ve Armendariz halkalar |
6. hafta: |
Baer ve yarı Baer halkalar |
7. hafta: |
Baer ve yarı Baer halkalar |
8. hafta: |
Arasınav |
9. hafta: |
Sonlu kesir halkalarında Wedderburn teoremi |
10. hafta: |
Frobenius halkalar |
11. hafta: |
Frobenius halkalar |
12. hafta: |
Yarı-Frobenius halkalar |
13. hafta: |
Yarı-Frobenius halkalar |
14. hafta: |
Frobenius gibi davranan halkalar |
15. hafta*: |
Genel tekrar |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
1.) Cebir I-II; Abdullah Harmancı, Hacettepe Üniv. Yayınları 2.) Algebra; T. Hungerford, New York 1971 3.) Modules and rings; Kasch-Vallace, Academic Press, 1982. 4.) Abstract Algebra I-II; Beachy J.A., Lectures Notes on Rings and Modules, 1995. 5.) Rings and Categories of Modules; Anderson-Fuller, Springer-Verlag, New York 1974. 6. ) Topics in Algebra, I. Herstein |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->