Ders Bilgi Formu ( MAT 665 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Çizge Kuramında İleri Konular |
Ders kodu: |
MAT 665 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Sibel ÖZKAN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
0 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Mat 563 |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Çizge kuramında temel konuların üzerine inşa edilecek bu derste, ağ akışları, Ramsey kuramı, rastgele çizgeler, gruplarla ilintili çizgeler ve hiperçizgeler gibi ileri konuların çalışılması amaçlanmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Çizgelerin diğer disiplinlerle olan ilişkilerini anlayabilme ve kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Problemleri çizgelerle modelleyip çözebilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
-
Çizge kuramında ileri araştırmalar için gerekli teknikleri anlama ve kullanabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri ve tekniklerini anlayıp uygulayabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Diğer araştırma ve araştırmacıların etik, sahiplik, gizlilik, atıf ve telif gibi haklarının farkında olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Yönlü ve yönsüz çizgelerdeki temel kavramlar. |
2. hafta: |
Ağ akışlarına giriş. |
3. hafta: |
maksimum akış - minimum kesme teoremi |
4. hafta: |
Bağlantılılık ve Menger teoremi |
5. hafta: |
Temel Ramsey teoremleri |
6. hafta: |
Ramsey sayıları |
7. hafta: |
İndirgenmiş Ramsey teoremleri |
8. hafta: |
Rastgele çizge kavramına giriş |
9. hafta: |
Rastgele çizgelerde temel olasılık modelleri |
10. hafta: |
Hemen hemen her çizgenin sahip olduğu özellikler |
11. hafta: |
Köşe-geçişli çizgeler |
12. hafta: |
Kenar-geçişli çizgeler |
13. hafta: |
Hiperçizgeler, Temel tanımların hiperçizge karşılıkları. Sunum ve proje değerlendirme. |
14. hafta: |
Temel teoremlerin hiperçizge karşılıkları. Sunum ve proje değerlendirme. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı. |
Ders kitapları ve materyaller: |
R. Diestel, Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer-Verlag B. Bollobas, Modern Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer - Verlag |
Önerilen kaynaklar: |
C. Godsil, G. Royle, Algebraic Graph Theory (Graduate Texts in Mathematics), Springer-Verlag C. Berge, Hypergraphs, North-Holland Mathematical Library B. Bollobas, Random Graphs, Cambridge Studies in Advanced Mathematics
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
13, 14 |
25 |
Ödev: |
4, 6, 8, 10, 12 |
45 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
3 |
5 |
|
Dönem projesi: |
4 |
12 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
4 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->