Ders Bilgi Formu ( MAT 673 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Harmonik Fonksiyonlar Teorisi |
Ders kodu: |
MAT 673 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Serkan SÜTLÜ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
R^n’de Harmonik fonksiyonlar teorisini tanıtmak, öğrencileri konu ile ilgili modern araştırmalara hazırlamak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Harmonik fonksiyonların kompleks düzlemdeki bazı temel kavramlarını Rn-e taşıyabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Kürede, küre dışında, yarı uzaylarda ve halka bölgeler için Dirichlet probleminin çözülmesini açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Kelvin Dönüşümünü tanıtabilir ve onu küre dışında Dirichlet problemini çözmek için kullanabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Matematik kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Birim kürede harmonik olan fonksiyonlar için Schwarz Lemma'yı tanıtabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Temel kavramlar ve örnekler. Orta değer özelliği ve tersi. |
2. hafta: |
Küre için Dirichlet problemi. Reel analitiklik ve homojen açilim. |
3. hafta: |
Sınırlı Harmonik fonksiyonlar. |
4. hafta: |
Pozitif Harmonik fonksiyonlar. |
5. hafta: |
Kelvin dönüşümü. |
6. hafta: |
Sferik harmonikler. |
7. hafta: |
Harmonic Hardy uzayları. |
8. hafta: |
Yarı uzayda harmonik fonksiyonlar. Ara Sınav. |
9. hafta: |
Harmonic Bergman uzayları. |
10. hafta: |
Açilim (decomposition) teoremleri. |
11. hafta: |
Sınırlı harmonik fonksiyonların kaldırılabilir tekillik kümeleri. |
12. hafta: |
Laurant serileri. |
13. hafta: |
Dirichlet problemi. Perron yöntemi. |
14. hafta: |
Dirichlet probleminin çözülebilirliği için analitik ve geometrik koşullar. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı. |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. Sheldon Axler, Paul Bourdon, Wade Ramey, Harmonic Function Theory, 1992; 2. Naum S. Landkof, Foundations of Modern Potential Theory, 1972; |
Önerilen kaynaklar: |
1. W.K. Hayman,P.B.Kennedy, Subharmonic Functions Volume-I, 1976; 2. W.K. Hayman, Subharmonic Functions Volume-II, 1989. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
6 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
11 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
2 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->