Ders Bilgi Formu ( MBG 100 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | MBG Programına Giriş ve Esaslar | |||||
Ders kodu: | MBG 100 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Yelda ÖZDEN ÇİFTÇİ | |||||
AKTS kredisi: | 2 | |||||
GTÜ kredisi: | 1 (0+2+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 1, Güz | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Zorunlu | |||||
Öğretim dili: | Türkçe | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | Yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Bu dersi alan öğrencilere: 1. Moleküler biyoloji ve genetik eğitiminin amaç ve hedefleri, 2. Bölümde çalışan akademisyenlerin araştırma alanları, 3. Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki en güncel araştırma konuları hakkında bilgi verilir |
|||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amaç ve hedeflerini kavrar
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Bilimsel düşüncenin tarihçesini ve doğasını kavramak ve alanındaki problemlere uygulayabilme.
- Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
-
Bölüm Öğretim elemanlarının çalışma alanlarını tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
- Biyolojik kavramları bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik ve çevresel konulara uygulayabilme ve sorun çözümüne yönelik sürdürülebilir yaklaşımlar geliştirebilme.
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
-
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel araştırma konularını listeyebilmek
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Bilimsel düşüncenin tarihçesini ve doğasını kavramak ve alanındaki problemlere uygulayabilme.
- Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
- Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
Değerlendirme Tipi
- Seminer/sunum
Değerlendirme | ||
Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
Ara sınavlar (Vizeler): | 0 | |
Dönem içi diğer çalışmalar: | 1-15 | 100 |
Proje: | 0 | |
Ödev: | 0 | |
Kısa sınav (Quiz): | 0 | |
Final sınavı: | 0 | |
Toplam ağırlık: | (%) |
|