Ders Bilgi Formu ( MBG 223 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Genetik Laboratuvarı |
Ders kodu: |
MBG 223 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Abu Musa Md Talimur REZA
|
AKTS kredisi: |
3 |
GTÜ kredisi: |
1 (0+4+0) |
Yılı, Dönemi: |
2, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı; temel genetik laboratuvar deney,uygulama ve gözlemlerinin bitki, hayvan ve insan materyalleri kullanılarak öğrencilere tanıtılmasıdır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Mutasyon tiplerini mikroskopta teşhis eder; bitki materyali kullanarak, kromozom mutasyonları ve poliploidi oluşturur.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
-
Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklayabilme.
-
Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
-
İnsan ve Drosophila’da bazı fenotipik karekterleri inceleyerek; baskın ve çekinik karakter kavramlarını karşılaştırır.metin giriniz
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
-
Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklayabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
karyotip ve idiogram hazırlar ve bunları analiz eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklayabilme.
-
Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Genetik laboratuvar çalışmaları için model orgamizmlere giriş: maya modeli, böcek modeli, solucan modeli, balık modeli (Laboratuvar çalışması yok). |
2. hafta: |
Model organizma yetiştiriciliği: besiyerinin hazırlanması, kültürlenmesi, işlenmesi ve bakımı |
3. hafta: |
Model organizmanın morfolojisi, yaşam döngüsü, cinsiyeti ve fenotipinin gözlemlenmesi |
4. hafta: |
Model organizmada mutant fenotip analizi |
5. hafta: |
Bitki kök uçlarında mitoz gözlemleri. |
6. hafta: |
İnsanda X kromozomu (barr Body) gözlemleri |
7. hafta: |
Ara SINAVI |
8. hafta: |
İnsan kromozom yayılımlarını kullanarak karyotip oluşturma |
9. hafta: |
Bitkilerde kromozomal mutasyonları ve poliploidiyi indüklemek. Mikroskopta bazı kromozom ve hücre bölünmesi anormalliklerinin gözlemlenmesi. |
10. hafta: |
İnsanda G-bandının ve kromozomal anormalliklerin gözlemlenmesi |
11. hafta: |
Sınıf popülasyonunda parmak izi çıkıntı modellerini kullanan bir popülasyon genetiği çalışması. |
12. hafta: |
Polen ana hücrelerinden hazırlanacak preparatlarda mayoz bölünmenin gözlemi. |
13. hafta: |
İnsanda pedigri oluşturma ve problem çözümleri. |
14. hafta: |
Laboratuvar notunu göndermek için son gün |
15. hafta*: |
Final sınavına hazırlık haftası |
16. hafta*: |
Final SINAVI |
Ders kitapları ve materyaller: |
1- Genetics Laboratory Investigations, T. L Mertens and R. L. Hammersmith ,2000 2- Introduction to Genetic Analysis, J.F. Griffiths S. R. Wessler, 2007
|
Önerilen kaynaklar: |
Cancer Cytogenetics: Chromosomal and Molecular Genetic Abberations of Tumor Cells Plant Cytogenetics: Genome Structure and Chromosome Function (Plant Genetics and Genomics: Crops and Models)
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
15 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
15 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
1 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
7 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->