Ders Bilgi Formu ( MBG 411 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Bakteri Fizyolojisi |
Ders kodu: |
MBG 411 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. F. İnci ÖZDEMİR
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bakterilerin yapısal özelliklerinin ve fonksiyonlarını kavramaları, bakteriyel metabolizma, enzimler, bakterilerde belli başlı enerji oluşturma prosesleri, karbon, nitrojen ve enerji kaynakları, yaşam döngülerinin öğretilmesi. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bakterilerin hücre içi ve hücre dışı yapılarını ve fonksiyonlarını kavrar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Mikrobiyal metabolizmada enerji -üreten ve -harcayan reaksiyonların ilkelerini tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Organizmalarda madde ve enerji ilişkisini anlayabilme.
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Mikroorganizmalar arasındaki farklı metabolik tipleri ayıt eder ve karşılaştırır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
-
Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Prokaryotların yapısını ve işlevini ele alan araştırma makalelerini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek için gereken kavram ve becerileri kazanmak
Program Çıktılarına Katkıları
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
-
Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Prokaryotik Hücresel Sisteme Giriş: Prokaryotik Hücrelerin Bileşenleri ve Yapısı I |
2. hafta: |
Prokaryotik Hücresel Sisteme Giriş: Prokaryotik Hücrelerin Bileşenleri ve Yapısı II |
3. hafta: |
Büyüme ve Hücre Bölünmesi |
4. hafta: |
Metabolizma ve Biyoenerjetik |
5. hafta: |
Metabolik Aktivitenin Düzenlenmesi ve Kontrolü |
6. hafta: |
Metabolik Çeşitlilik: Chemoorganoheterotrophs; Glikolitik Yol, Pentoz Fosfat Yolu (PPP), Heksoz Monofosfat Yolu (HMP), Fosfoglukonat Yolu II |
7. hafta: |
Ara Sınav |
8. hafta: |
Metabolik Çeşitlilik: Chemoorganoheterotrophs; Sitrik Asit Döngüsü, Glikosilat Döngüsü
|
9. hafta: |
Fermentasyon |
10. hafta: |
Anaerobik Solunum: Metanogenesiz, Denitrifikasyon, Sülfat indirgenmesi, e-alıcı kullanarak anaerobik solunum |
11. hafta: |
Bakterilerde Fotosentez |
12. hafta: |
Lipitlerin Metabolizması |
13. hafta: |
Amino Asitlerin Metabolizması |
14. hafta: |
Dönem Ödevi Sunumları |
15. hafta*: |
Genel Tekrar |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Microbial physiology / Albert G. Moat, Albert G. Moat, John W. Foster, Michael P |
Önerilen kaynaklar: |
1.The Physiology and Biochemistry of Prokaryotes/David White. Oxford University Press, Second Edition, 2000 2. Molecular genetics of bacteria / Larry Snyder and Wendy Champness. Snyder, Larry. QH434 .S59 1997 1555811027 (hardcover) 3216301 3. The life of bacteria: their growth, metabolism, and relationships / Kenneth Vivian Thinmann QR84 T45 1963 4. Bacterial metabolism / Gerhard Gottschalk. QR88 .G68 1986 5. Microbiology / Lansing M. Prescott, John P. Harley, Donald A. Klein. QR41.2 .P74 1993 6. Environmental microbiology / Raina M. Maier, Ian L. Pepper, Charles P. Gerba. QR100 .M35 2000 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
25 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
12 |
25 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
14 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
1 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
1 |
1 |
|
Dönem projesi: |
1 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
2 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
12 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->