Ders Bilgi Formu ( MBG 427 )
| Temel bilgiler | ||||||
| Ders adı: | Organel Dinamiği | |||||
| Ders kodu: | MBG 427 | |||||
| Öğretim üyesi: | Dr. Merve TUZLAKOĞLU ÖZTÜRK | |||||
| AKTS kredisi: | 5 | |||||
| GTÜ kredisi: | 3 () | |||||
| Yılı, Dönemi: | 2025, Güz | |||||
| Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
| Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
| Öğretim dili: | İngilizce | |||||
| Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
| Ön koşullar: | "yok" | |||||
| Staj durumu: | Yok | |||||
| Dersin amacı: | Dersin Amacı Dersin temel amacı, son yıllarda modern hücre biyolojisinin ilgi odağı olan zarla çevrili organellerin yanı sıra zarsız organellerin yapısı ve oluşumuyla ilgili biyolojik süreçleri tanıtmaktır. Membran içermeyen organellerin kanser, kardiyovasküler hastalıklar, amiloidoz, nörodejeneratif hastalıklar, diyabet ve genetik hastalıklar gibi çeşitli insan hastalıklarına neden olduğu mekanizmaların aydınlatılmasındaki son gelişmeleri tanımlamaktır. |
|||||
Öğrenme çıktıları
|
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Hücre içinde zarla çevrili olmayan organelleri tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
- Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
-
Zarsız organelleri oluşturan mekanizmaları kavrayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
- Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
-
Membransız organellerin oluşum dinamikleri ve hastalıkları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Bireysel olarak çalışabilmek, bağımsız karar alabilmek ve farklı disiplinleri de içeren grup çalışmalarına etkin olarak katılabilme.
- Sürekli öğrenme bilinciyle bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip ederek alanına uygulayabilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
- Seminer/sunum
Değerlendirme
|
||
| Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
| Ara sınavlar (Vizeler): | 7 | 40 |
| Dönem içi diğer çalışmalar: | 0 | |
| Proje: | 0 | |
| Ödev: | 0 | |
| Kısa sınav (Quiz): | 0 | |
| Final sınavı: | 16 | 60 |
| Toplam ağırlık: | (%) |
|
