Ders Bilgi Formu ( MBG 432 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Moleküler İmmünoloji | |||||
Ders kodu: | MBG 432 | |||||
Öğretim üyesi: | Prof. Dr. Tamer YAĞCI | |||||
AKTS kredisi: | 5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 4, Güz | |||||
Dersin düzeyi: | Lisans | |||||
Dersin tipi: | Bölüm seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Dersi tamamlayan öğrencinin şu kazanımları edinmesi sağlanacaktır; Bağışıklık sisteminin temel organ ve hücrelerini bilir. Doğal ve edinsel bağışıklığın mekanizmalarını öğrenir. Hücresel ve hümoral bağışıklığın patojenlere karşı yanıttaki işbirliği, vücuda giren antijenlerin işlenmesi ve bağışıklık sistemine sunulmasının moleküler temelleri hakkında bilgi sahibi olur. Bu temel bilgi, bağışıklık sisteminin hastalıkları, organ nakli, alerji, tümör immünolojisi gibi konuların öğrenci tarafından daha iyi algılanmasına zemin hazırlar. |
|||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bağışıklık sisteminin hücre ve organlarını, doğal ve adaptif bağışıklığın etkinlik mekanizmalarını tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
- Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili genel kavramları ve problemleri tanımlama ve çözüm yolları üretebilme.
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
- Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklayabilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
- Biyolojik kavramları bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik ve çevresel konulara uygulayabilme ve sorun çözümüne yönelik sürdürülebilir yaklaşımlar geliştirebilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Hücre içi ve hücre dışı antijenlerin farklı yolaklarda işlenerek sınıf I ve sınıf II MHC molekülleriyle farklı T hücrelerini nasıl etkinleştirdiklerini ayırt edebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
- Biyolojik kavramları bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik ve çevresel konulara uygulayabilme ve sorun çözümüne yönelik sürdürülebilir yaklaşımlar geliştirebilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
T ve B hücrelerinin gelişim süreçlerini, hücresel ve hümoral bağışıklığın etkinlik mekanizmalarını açıklar.
Program Çıktılarına Katkıları
- Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini moleküler düzeyde tanımlayabilme.
- Yaşam formları ve çevreleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
- Mevcut bilgiyi kullanarak hipotez üretebilmek ve problem çözümüne yönelik deney tasarlayıp yürüterek elde edilen sonuçları yorumlayabilme.
- Biyolojik kavramları bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik ve çevresel konulara uygulayabilme ve sorun çözümüne yönelik sürdürülebilir yaklaşımlar geliştirebilme.
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
Değerlendirme | ||
Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
Ara sınavlar (Vizeler): | 8 | 40 |
Dönem içi diğer çalışmalar: | 0 | |
Proje: | 0 | |
Ödev: | 0 | |
Kısa sınav (Quiz): | 0 | |
Final sınavı: | 16 | 60 |
Toplam ağırlık: | (%) |
|