Ders Bilgi Formu ( MBG 439 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Nörobiyoloji |
Ders kodu: |
MBG 439 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Işıl KURNAZ
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce |
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Sinir sisteminin yapısal ve işlevsel organizasyonu ile sistemin temel birimi olan nöronların sinir iletilerini oluşturma ve taşıma mekanizmalarının tartışılacağı bu ders kapsamında nörodejeneratif, psikolojik ve konuşma bozukluğu hastalıklarına da değinilecektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sinir sisteminin yapısal ve işlevsel organizasyonunu tanımlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Biyoloji bilgisi edinmek
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Aksiyon potansiyelinin oluşumu ve nöral sinyal iletimini açıklayabilir
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Biyoloji bilgisi edinmek
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Öğrenme ve belleğin hücresel mekanizmalarını tanımlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Biyoloji bilgisi edinmek
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
-
Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak
-
Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
-
Nörodejeneratif, psikolojik ve konuşma bozukluğu hastalıklarının moleküler mekanizmalarını ayırt edebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel Biyoloji bilgisi edinmek
-
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
-
Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak
-
Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Sözlü sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Nöronlara giriş ve davranış. |
2. hafta: |
Nöral hücre iskeleti; nöronlarda protein sentezi ve aksonal taşınma |
3. hafta: |
İyon kanalları |
4. hafta: |
Membran potansiyeli; aksiyon potansiyeli |
5. hafta: |
Sinaptik ileti |
6. hafta: |
Sinaptik iletinin düzenlenmesi; sinaptik entegrasyon |
7. hafta: |
Vize sınavı |
8. hafta: |
Nöroanatomi- Sinir sisteminin işlevsel organizasyonu Sinir sisteminin gelişimi-I
|
9. hafta: |
Sinir sisteminin gelişimi-II |
10. hafta: |
Akson rehberliği |
11. hafta: |
Öğrenme ve bellek |
12. hafta: |
Öğrenme ve belleğin hücresel mekanizmaları |
13. hafta: |
Beyinde yaşlanma; nörodejeneratif hastalıklar |
14. hafta: |
Konuşma bozuklukları; psikolojik bozukluklar |
15. hafta*: |
Son değerlendirme; sınıf içi tartışma |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Principles of Neural Science, Kandel, Schwartz, Jessell, McGraw Hill, 2000, 4th Ed.
|
Önerilen kaynaklar: |
From Neuron to Brain, Nicholls, Martin, Wallace, Fuchs |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
35 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
3, 4, 5, 9, 11, 12 |
15 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
4 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
6 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
12 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->