Ders Bilgi Formu ( MBG 640 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İleri Nörobiyoloji |
Ders kodu: |
MBG 640 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Işıl KURNAZ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2015, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce |
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Embriyonik ve erişkin nörojenezi tanımlayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoloji kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Nörodejeneratif hastalıklar ve nörojeneze ilişkin güncel makaleleri takip edebilir ve en yeni teknolojileri öğrenirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoloji kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
-
Orjinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Öğrenme ve hafızanın nörojenezle ilişkisini kavrarlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Biyoloji kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Moleküler ve hücresel düzeyde sinir hücrelerine giriş |
2. hafta: |
Gelişimsel nörobiyoloji - embryonik nörojenez |
3. hafta: |
Gelişimsel nörobiyoloji - akson uzaması ve aksonal rehberlik |
4. hafta: |
Sinaptik plastisitenin moleküler mekanizmaları |
5. hafta: |
LTP ve LTD'nin moleküler mekanizmaları |
6. hafta: |
Erişkin nörojenik bölgeler ve erişkin nörojenezi |
7. hafta: |
erişkin nörojenezin öğrenme ve hafızadaki rolü |
8. hafta: |
nöral kök hücre eldesi ve genetik manipülasyonu |
9. hafta: |
Nörodejeneratif hastalıklar - Alzheimer genetiği ve patolojisi |
10. hafta: |
Nörodejeneratif hastalıklar - Parkinson genetiği ve patolojisi |
11. hafta: |
Nörodejeneratif hastalıklar - Huntington genetiği ve patolojisi |
12. hafta: |
Nörodejeneratif hastalıklar - ALS genetiği ve patolojisi |
13. hafta: |
Beyin ve omurilik yaralanmaları |
14. hafta: |
Beyin ve omurilik yaralanmalarında kök hücre ve doku mühendisliği uygulamaları |
15. hafta*: |
Dönem sonu proje sunumları |
16. hafta*: |
Dönem sonu proje sunumları |
Ders kitapları ve materyaller: |
• Principles of Neuroscience; Kandel, Schwartz and Jessell, McGraw Hill, 2000 (ISBN-10: 9780838577011; ISBN-13: 978-0838577011) • Contemporary articles (as pdf files) |
Önerilen kaynaklar: |
• Principles of Neuroscience; Kandel, Schwartz and Jessell, McGraw Hill, 2000 (ISBN-10: 9780838577011; ISBN-13: 978-0838577011) • Contemporary articles (as pdf files) |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
5 |
15 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
9,10,11,12,13,14 |
60 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
15 |
25 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
16 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
16 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
6 |
|
Dönem projesi: |
20 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
6 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
6 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
20 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->