Ders Bilgi Formu ( MBG 739 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Moleküler Hücre Biyolojisinde Özel Konular |
Ders kodu: |
MBG 739 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Uygar Halis TAZEBAY
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, 2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Var |
Dersin amacı: |
Moleküler Hücre Biyolojisi kapsamında ders içeriğinde belirtilen konularda seçilen ders kitapları ve güncel makalelerin teknik ve teorik analizlerine ağırlıklı yer verilen bu ders incelenen sorunlara metodolojik yaklaşım, çözüm üretme ve var olanı algılama yönünde gerekli olan donanımı sunmaktadır. Bilimsel proje üretilmesinin de temelini oluşturan bu yaklaşımlar bütünü öğrencilere kariyerlerinde özellikle proje üretme safhalarında yardımcı olacaktır.
|
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Genetik ve epigenetik kontrolün temel mekanizmalarını açıklar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Biyoloji kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araçların ve/veya yazılımların temel prensip ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Hücre içi sinyal iletiminin moleküler kontrol mekanizmalarını tanımlar ve farklılıklarını ayırt eder.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Biyoloji kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Tez çalışmaları için gerekli yeni araçların ve/veya yazılımların temel prensip ve uygulamalarını anlamak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Canlı ve hücre gelişimine ait genetik kontrol mekanizmalarını açıklar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Biyoloji kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Genetik kontrol ve transkripsiyon düzeyinde ifade kontrolünün temelleri. |
2. hafta: |
Hücre döngüsü, ve döngünün moleküler düzeyde kontrolü. |
3. hafta: |
Küçük G-proteinler, ve bunları düzenleyen hücresel ve moleküler kontrol mekanizmaları. |
4. hafta: |
Epigenetik kontrolün temelleri. |
5. hafta: |
Sitokin sinyali ileti mekanizmaları. |
6. hafta: |
miRNA'lar, ve gelişimde miRNA'ların rolü. |
7. hafta: |
miRNA ve kanser olgusu. |
8. hafta: |
Vize |
9. hafta: |
Kanserin moleküler mekanizmaları.
|
10. hafta: |
İnsülin benzeri büyüme faktörü sinyal yolu ve kanser. |
11. hafta: |
Hücre-hücre, ve hücre-ECM tutunması, Rap sinyal iletim yolağı, ve cadherin proteinleri. |
12. hafta: |
Telomer uzunluğu kontrol mekanizmaları. |
13. hafta: |
Küçük ubikuitin-ilişkili niteleyici ile protein modifikasyonu bunların hücresel yansımaları. |
14. hafta: |
Kök hücre biyolojisi. |
15. hafta*: |
Kök hücre biyolojisi (devam), ve IPS hücre teknikleri. |
16. hafta*: |
Final |
Ders kitapları ve materyaller: |
|
Önerilen kaynaklar: |
Genes X. Lewin, B. 2010. Benjamin Cummings. Molecular Biology of The Cell. Alberts, B., et al. 2012. Garland. Signal Transduction and Human Disease. Finkel, T. and Gutkind, J.S. 2003. John Wiley & Sons. Molecular Biology of Cancer. Pecorino, L. 2005. Oxford University Press. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
10 |
10 |
Ödev: |
14 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
1 |
|
Ödev: |
3 |
10 |
|
Dönem projesi: |
2 |
12 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
1 |
8 |
|
Ara sınav (Vize): |
4 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
2 |
12 |
|
Final sınavı: |
4 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->