Ders Bilgi Formu ( MBM 366 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Seramik Laboratuvarı |
Ders kodu: |
MBM 366 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Neslihan TAMSÜ SELLİ
|
AKTS kredisi: |
4 |
GTÜ kredisi: |
4 (2+0+4) |
Yılı, Dönemi: |
3, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
YOK |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Seramik malzemelerin karakterize edilmesinde uygulanan bazı test metodlarının öğretilmesi, temel bazı mekanizmaların bireysel olarak gözlemlenmesi ve bu konularda laboratuvar çalışmaları yapılarak deneyim kazandırılması. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Seramik malzemeler hakkında sahip olduğu teorik bilgileri kullanarak laboratuvar ortamında seramik malzeme üretmeyi başarır.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seramik malzemelerin özelliklerini karakterize etmek üzere analiz metotlarını kullanabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Seramik proses parametreleri ile özellikler arasında ilişki kurabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Laboratuvarda İş Sağlığı ve Güvenliği & Laboratuvar da alınması gereken güvenlik önlemleri ve detayları |
2. hafta: |
Seramik hammaddelerin, tane boyutu, xrd analizi ile faz tayini & Hammaddelerin zeta potansiyel değerlerinin belirlenmesi |
3. hafta: |
Seramik bünyesi hazırlanması, karıştırma öğütme |
4. hafta: |
Karışımın granüle edilmesi |
5. hafta: |
Şekillendirme, kuru presleme |
6. hafta: |
I. Vize (ARASINAV) |
7. hafta: |
Şekillendirme, soğuk isostatik presleme, sıcak presleme |
8. hafta: |
Şekillendirme, şerit döküm |
9. hafta: |
Sinterleme |
10. hafta: |
Pişmiş numunelerin karakterizasyonu yoğunluk, su emme, pişme çekmesi |
11. hafta: |
II. Vize (ARASINAV) |
12. hafta: |
Pişmiş numunelerin karakterizasyonu xrd ile faz tayini, ısıl genleşme ölçümü |
13. hafta: |
Pişmiş numunelerin karakterizasyonu, DTA, Elastik modülüs ölçümü, 3 ve/veya 4 nokta eğme deneyi ile mukavemet tayini, |
14. hafta: |
Pişmiş numunelerin karakterizasyonu, mikrosertlik testi ve mirosertlik metodu ile kırılma tokluğu tayini), mikroyapı incelemesi için numune hazırlanması, kimyasal dağlama SEM de mikroyapı incelemesi. |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
FİNAL SINAVI |
Ders kitapları ve materyaller: |
Introduction to the Principles of Ceramic Processing, J. S. Reed Seramik Laboratuvarı Föyü |
Önerilen kaynaklar: |
Introduction to the Principles of Ceramic Processing, J. S. Reed Ceramic Processing Before Firing, Onoda & Hench |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
6-11 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
6-11 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
0 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
1 |
14 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
14 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
14 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
1 |
11 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
11 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
1 |
16 |
|
Final sınavı: |
1 |
16 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->