Ders Bilgi Formu ( MBM 405 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Tahribatsız Hasar Analiz Yöntemleri |
Ders kodu: |
MBM 405 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Erdem ATAR
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Dersi alan öğrencilere tahribatsız hasar analiz yöntemlerini anlamak için bu konuda gerekli alt yapıyı oluşturacak temel tahribatsız hasar analiz yöntemleri öğretilecektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Malzemelerde kusur ve hasar ilişkisinin kavrayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Tahribatsız hasar analiz yöntemlerinin kavrayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Tahribatsız hasar analiz yöntemlerini tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş |
2. hafta: |
Tahribatsız Analiz Yöntemlerinin Tanıtılması ve Sınıflandırılması |
3. hafta: |
Hasar Analizi |
4. hafta: |
Tahribatsız Analiz Yöntemlerinin Tahribatlı Analiz Yöntemleri ile Karşılaştırılması Tahribatsız Analiz Yöntemleri ile Saptanabilen Malzeme Hataları |
5. hafta: |
Sıvı Penetran Yöntemi |
6. hafta: |
Manyetik Yöntemler |
7. hafta: |
Vize sınavı |
8. hafta: |
Radyografi Yöntemi |
9. hafta: |
Ultrasonik Muayene Yöntemi |
10. hafta: |
Girdap Akımları Yöntemi |
11. hafta: |
Sıvı Penetran Yönteminin Alan Uygulaması ve Ödevi |
12. hafta: |
Manyetik Yöntemlerin Alan Uygulaması ve Ödevi |
13. hafta: |
Radyografi Yönteminin Alan Uygulaması ve Ödevi |
14. hafta: |
Ultrasonik Muayene Yönteminin Alan Uygulaması ve Ödevi |
15. hafta*: |
Girdap Akımları Yönteminin Alan Uygulaması ve Ödevi |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ders hakkında önerilen okuma ve power point sunum dosyaları Hasarsız Malzeme Analizinin Teorik İlkeleri (Y. Taptık) |
Önerilen kaynaklar: |
Nondestructive Inspection and Quality Control (Metals Handbook) Nondestructive Evaluation Theory, Techniques, and Applications (P. J. Shull)
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
7 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
11, 12, 13, 14, 15 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
5 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->