ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MBM 463 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Kimyasal Yöntemlerle Seramik Toz Sentezi
Ders kodu: MBM 463
Öğretim üyesi: Prof. Dr. Sedat ALKOY
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 4, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Günümüzde yaygın olarak kullanılan seramik esaslı malzemelerin kimyasal yöntemlerle üretimine ilişkin temel kavramların anlaşılması, yöntem ve yaklaşımların öğrenilmesi ve bu alandaki güncel gelişmelerin takip edilmesi.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Seramiklerin kimyasal üretim yöntemlerini tanımlayabilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
    2. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
    3. Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
    4. Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  2. Kullanım alanına ve amaçlanan seramik malzeme özelliklerine uygun üretim yöntemini seçebilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
    2. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
    3. Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
    4. Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
  3. Üretim yöntemlerinin temel prensiplerini kullanarak seramik üretimi için bir reçete oluşturabilirler

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
    2. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
    3. Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
    4. Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Laboratuvar uygulamaları/sınavları
   İçerik Yukarı
1. hafta: Seramik üretim yöntemlerinin genel sınıflandırması.
2. hafta: Katı Hal I : Bozunma
3. hafta: Katı Hal II : Katılar Arasındaki Tepkimeler
4. hafta: Katı Hal III : İndirgeme
5. hafta: Sıvılardan I : Çözeltilerden Çöktürme
6. hafta: Sıvılardan II : Hidrotermal Sentez
7. hafta: Sıvılardan III : Piroliz ve kurutma
8. hafta: VİZE SINAVI
9. hafta: Sıvılardan Sentez Yöntemleri IV : Sol-jel
10. hafta: Gaz Fazından I : Gaz-Katı Tepkimeleriyle
11. hafta: Gaz Fazından II : Gaz-Gaz Tepkimeleriyle
12. hafta: Diğer Kimyasal Sentez Yöntemleri I : Mekanokimyasal ve Cryokimyasal Sentez
Dönem Ödevi Teslimi
13. hafta: Öğrenci Sunumları
14. hafta: Öğrenci Sunumları
15. hafta*: Genel Tekrar
16. hafta*: Öğrenci Sunumları
Ders kitapları ve materyaller: Chemical Processing of Ceramics – 2nd Edition, Ed: Burtrand Lee & Sridhar Komarneni, CRC Press (2005).
Fundamentals of Ceramic Powder Processing and Synthesis, Ring, Terry A., Elsevier Science & Technology (1996).
Önerilen kaynaklar: Ceramic Processing and Sintering – 2nd Edition, M.N. Rahaman, Marcel and Dekker (2009).
Ceramics Science and Technology, Synthesis and Processing, Ed: Ralf Riedel,I-Wei Chen, Wiley (2012).
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 50
Dönem içi diğer çalışmalar: 13,14,16 20
Proje: 0
Ödev: 12 30
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 0
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 2 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 10 4
Dönem projesi sunumu: 1 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 15 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 0 0
Final sınavı: 0 0
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->