Ders Bilgi Formu ( MBM 463 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kimyasal Yöntemlerle Seramik Toz Sentezi |
Ders kodu: |
MBM 463 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Sedat ALKOY
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Günümüzde yaygın olarak kullanılan seramik esaslı malzemelerin kimyasal yöntemlerle üretimine ilişkin temel kavramların anlaşılması, yöntem ve yaklaşımların öğrenilmesi ve bu alandaki güncel gelişmelerin takip edilmesi. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Seramiklerin kimyasal üretim yöntemlerini tanımlayabilirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Kullanım alanına ve amaçlanan seramik malzeme özelliklerine uygun üretim yöntemini seçebilirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Üretim yöntemlerinin temel prensiplerini kullanarak seramik üretimi için bir reçete oluşturabilirler
Program Çıktılarına Katkıları
-
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Seramik üretim yöntemlerinin genel sınıflandırması. |
2. hafta: |
Katı Hal I : Bozunma |
3. hafta: |
Katı Hal II : Katılar Arasındaki Tepkimeler |
4. hafta: |
Katı Hal III : İndirgeme |
5. hafta: |
Sıvılardan I : Çözeltilerden Çöktürme |
6. hafta: |
Sıvılardan II : Hidrotermal Sentez |
7. hafta: |
Sıvılardan III : Piroliz ve kurutma |
8. hafta: |
VİZE SINAVI |
9. hafta: |
Sıvılardan Sentez Yöntemleri IV : Sol-jel |
10. hafta: |
Gaz Fazından I : Gaz-Katı Tepkimeleriyle |
11. hafta: |
Gaz Fazından II : Gaz-Gaz Tepkimeleriyle |
12. hafta: |
Diğer Kimyasal Sentez Yöntemleri I : Mekanokimyasal ve Cryokimyasal Sentez Dönem Ödevi Teslimi |
13. hafta: |
Öğrenci Sunumları |
14. hafta: |
Öğrenci Sunumları |
15. hafta*: |
Genel Tekrar |
16. hafta*: |
Öğrenci Sunumları |
Ders kitapları ve materyaller: |
Chemical Processing of Ceramics – 2nd Edition, Ed: Burtrand Lee & Sridhar Komarneni, CRC Press (2005). Fundamentals of Ceramic Powder Processing and Synthesis, Ring, Terry A., Elsevier Science & Technology (1996). |
Önerilen kaynaklar: |
Ceramic Processing and Sintering – 2nd Edition, M.N. Rahaman, Marcel and Dekker (2009). Ceramics Science and Technology, Synthesis and Processing, Ed: Ralf Riedel,I-Wei Chen, Wiley (2012). |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
50 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
13,14,16 |
20 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
|
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
10 |
4 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->