ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MBM 485 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Geleneksel Seramikler
Ders kodu: MBM 485
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Neslihan TAMSÜ SELLİ
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 4, Güz
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Farklı kompozisyonlara sahip geleneksel seramiklerin farklı modern üretim yöntemleri ile değişik şekillerde üretilmesini sağlayan teknolojilerin temellerinin anlaşılmasını sağlamak bu dersin amacıdır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Geleneksel seramiklerin (seramik karo, sağlık gereçleri ve porselen ev eşyaları) üretim adımlarını ve tekniklerini kavrayabilirler ve bu alanda çalıştıklarında araştırma geliştirme aşamasında bu bilgileri etkili bir biçimde kullanabilirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Malzeme Bilimi ve Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak
    2. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    5. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Geleneksel seramik malzemelerin bünye ve sır kısımlarında hataların nedenleri ve üründe yarattığı sonuçlar arasında ilişki kurabilir ve yorum yapabilirler.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Malzeme tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek
    3. Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
    4. Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
    5. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    8. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    9. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
  3. Farklı geleneksel seramik üretimlerindeki etkin parametreleri öğrenirler. Farklı geleneksel seramik ürünlerin teknik özellikleri hakkında detaylı bilgiye sahip olurlar.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
    3. Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    7. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    8. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
   İçerik Yukarı
1. hafta: Geleneksel seramik malzemeler, sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye'de üretim potansiyelleri
2. hafta: Geleneksel seramik malzemelerde kullanılan hammaddeler, kil mineralleri, feldispatlar.
3. hafta: Geleneksel seramik malzemelerde kullanılan hammaddeler, dolgu malzemeleri ve yardımcı malzemeler
4. hafta: Geleneksel seramiklerde kompozisyon hesaplama ve harmanlama, öğütme.
5. hafta: Geleneksel seramiklerde öğütme ve reoloji parametreleri, reolojik özelliklerin kontrolleri.
6. hafta: I.Vize
7. hafta: Geleneksel seramiklerde, şekillendirme yöntemleri
8. hafta: Geleneksel seramiklerde, şekillendirme aşamasında etken parametrelerin incelenmesi
9. hafta: Geleneksel seramiklerde, kurutma ve pişirme prosesi
10. hafta: Geleneksel seramiklerden seramik karo üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hatalar ve nedenleri
11. hafta: Geleneksel seramiklerden seramik karo üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hataların karakterizasyon yöntemleri
12. hafta: Geleneksel seramiklerden seramik sağlık gereçleri üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hatalar ve nedenleri
13. hafta: Geleneksel seramiklerden seramik sağlık gereçleri üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hataların karakterizasyon yöntemleri
14. hafta: Geleneksel seramiklerden porselen sofra eşyası üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hatalar ve nedenleri
15. hafta*: Geleneksel seramiklerden porselen sofra eşyası üretim prosesinde endüstriyel boyutta görülen hatalar ve karakterizasyon yöntemleri
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: KAYNAKLAR
1. J. Hlavac, “The Technology of Glass and Ceramic (An Introduction)”, Glass Science and Technology 4, Elseiver Scientific Publishing Company, 1983.

2. J. Reed, "Principles of Ceramics Processing",2nd. Edtion, John Wiley, USA, 1995.
Derste Kullanılacak Materyaller: Power Point Sunum, Ders Notları ve ilgili videolar üzerinden anlatım yapılacaktır.



Önerilen kaynaklar: KAYNAKLAR

1. M. Islam, R. Islam, L. R. Bagdadi, “Ceramic Tiles Surface Defect Detection and Classification: A Novel Technique for Industrial Production”, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2012.
2. S.J. Schneider, “Ceramics and Glasses, Engineered Materials Handbook”, Volume 4, ASM International, 1991.
3. A. Paschoal, “Investigation of Defects in Ceramıc Plates: Engobe/Glaze Chipping: Investigation of Defects in Ceramic Plates”, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010.

  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 6 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 8-12 30
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 40
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 15
Ders dışı bireysel çalışma: 2 15
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 3
Ödev: 2 5
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 2 8
Ara sınav (Vize): 3 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 1 10
Final sınavı: 3 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->