Ders Bilgi Formu ( MBM 486 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Cam Teknolojisi |
Ders kodu: |
MBM 486 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Neslihan TAMSÜ SELLİ
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
YOK |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bir malzeme grubu olarak farklı uygulama alanları olan camın değişik şekillerde üretilmesini sağlayan teknolojilerin temellerinin anlaşılmasını sağlamak bu dersin amacıdır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Değişik cam yapıcı türlerine bağlı olarak gelişen cam sistemlerini araştırarak bu camların farklı özelliklerini tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Hammaddeleri tanımlar ve cam yığın kompozisyonunu hesaplar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Elde edilmesi tasarlanan ürün çeşidine bağlı olarak cam eritme ve şekillendirme yöntemlerini tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Temel düzey Malzeme Bilimi ve Mühendisliği bilgisi edinmek
-
Malzeme bilimi ve mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak
-
Malzeme karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek
-
Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Giriş ve Cam ergitmenin temelleri |
2. hafta: |
Hammaddeler, Harmanlama ve Cam kompozisyonu hesaplama |
3. hafta: |
Ergitme ve ergime reaksiyonları |
4. hafta: |
Ergitme fırınları |
5. hafta: |
Cam Şekillendirilmesi |
6. hafta: |
Düz camlar, Cam ev eşyası ürünleri |
7. hafta: |
Optik camlar, Fiber camları |
8. hafta: |
Cam küre üretimi, Renkli camlar |
9. hafta: |
Tavlanmış ve temperlenmiş camlar |
10. hafta: |
Proje Ödevi Sunumları
|
11. hafta: |
Camda mukavemet kazandırıcı mekanizmalar |
12. hafta: |
Cam-seramikler |
13. hafta: |
Özel yöntemler ile hazırlanan camlar |
14. hafta: |
Cam ve cam-seramik uygulamaları |
15. hafta*: |
Genel tekrar |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Glass: Science and Technology Volume 2 Processing, D.R.Uhlmann, N.J.Kreidl, Basımevi: Academic Press, 1984. |
Önerilen kaynaklar: |
Ceramics and Glasses, Engineered Materials Handbook, Volume 4, ASM International, 1991. Glasses and their applications, H. Rawson, The Institute of Metals, 1991. The Technology of Glass and Ceramic (An Introduction), J. Hlavac, Glass Science and Technology 4, Elseiver Scientific Publishing Company, 1983. Glass: Science and Technology Volume 2 Processing, D.R.Uhlmann, N.J.Kreidl, Basımevi: Academic Press, 1984. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
0 |
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
0 |
0 |
Proje: |
10 |
40 |
Ödev: |
0 |
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
8 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
6 |
3 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->