ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MBM 628 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Cam-Seramik Malzemeler ve Medikal Uygulamaları
Ders kodu: MBM 628
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Neslihan TAMSÜ SELLİ
AKTS kredisi: 7,5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1/2, Güz
Dersin düzeyi: Doktora
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Cam-seramik malzemelerin medikal uygulamalarda kullanılabilmesi için hangi kriterlere sahip olması gerektiği, kompozisyon aralıkları ve bu malzemelerin üretim yöntemleri hakkında bilgi verilecektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Cam-seramik malzemelerin tarihçesini, pazar payı ve sınıflandırılmasını açıklayabilme

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Malzeme Bilimi ve Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri, teknikleri ve araçlarını anlayıp uygulayabilmek
    3. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Medikal uygulamalar için cam-seramik malzemelerin hangi özelliklere sahip olmaları gerektiğini listeleyebilme

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Malzeme Bilimi ve Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
    2. Çalışma alanı ile ilgili araştırma metodolojileri, teknikleri ve araçlarını anlayıp uygulayabilmek
    3. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
  3. İşlenebilir cam-seramikler ve bio-aktif cam seramikler hakkında bilgi edinme ve bu özellikte cam-seramiklerin hangi bileşimlere sahip olabileceklerini ve hazırlama prosedürlerini tanımlayabilme

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Malzeme Bilimi ve Mühendisliği kavramlarını uzmanlık derecesinde açıklamak ve uygulamak
    2. Orijinal, bağımsız ve kritik düşünme becerisi kazanıp teorik kavram ve araçlar geliştirmek
    3. Sorgulayıcı, yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymak
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
   İçerik Yukarı
1. hafta: Cam-seramiklerin tarihçesi, pazar payları, sınıflandırılması ve medikal cam-seramik malzemelere giriş
2. hafta: Medikal uygulamalar için cam-seramik malzemelerin sahip olması gereken özellikleri
3. hafta: Medikal cam-seramiklerin formülasyonlarının oluşturulması_I
4. hafta: Medikal cam-seramiklerin formülasyonlarının oluşturulması _II
5. hafta: Cam-seramik malzemelerin özelliklerinin kontrolü için teorik yaklaşımlar
6. hafta: Medikal cam-seramik malzelerin kompozisyon tasarımları ve kullanılan hammaddeler_I
7. hafta: Medikal cam-seramik malzelerin kompozisyon tasarımları ve kullanılan hammaddeler_II
8. hafta: Medikal cam-seramik malzemelerin üretim yöntemleri
9. hafta: Medikal cam-seramik malzemelere üretim sonrası yapılan işlemler (Ara sınav)
10. hafta: Cam-seramik malzemelerin mikroyapısal optimizasyonu
11. hafta: Medikal cam-seramiklerin renk ve floresans özelliklerinin belirlenmesi
12. hafta: Cam-seramiklerin dişçilikte kullanımına dair uygulamalar
13. hafta: İşlenebilir medikal cam-seramik malzemeler
14. hafta: Bio-aktif cam-seramikler ve karakterizasyon yöntemleri & Öğrenci sunumları
15. hafta*: -
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: 1. Wolfram Höland, George H. Beall, “Glass-ceramic technology”, Wiley Publication, USA, 2012.
2. Emad El-Meliegy, Richard Van Noort, “Glasses and Glass-Ceramics for Medical Applications”, Springer, USA, 2012
Önerilen kaynaklar: 1. Tadashi Kokubo, “Bioceramics and their clinical applications”, Woodhead Publishing, 2008.
2. Francesco Baino, Carla Migneco, Elisa Fiume, Marta Miola, Sara Ferraris, Silvia Spriano, Monica Ferraris, Enrica Verné, “Glasses and Glass–Ceramics for Biomedical Applications”, Springer International Publishing, 2021.

  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 9 20
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 14 30
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 4.5 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 2.5 14
Dönem projesi sunumu: 1 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 3 9
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 3.5 5
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->