Ders Bilgi Formu ( ME 102 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Makine Mühendisliği Giriş Projesi |
Ders kodu: |
ME 102 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. İlyas KANDEMİR
|
AKTS kredisi: |
2 |
GTÜ kredisi: |
0.5 (0+1+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
ME101 (minimum FF), ME107 (minimum FF) |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Proje önerisi, proje planı ve proje yürütme becerisi kazandırmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Proje önerileri hazırlama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
-
Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Proje yürütme ve raporlama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
-
Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
-
Sunum yapabilme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Proje kavramı |
2. hafta: |
Proje önerisi hazırlama |
3. hafta: |
Ağırlıklı karar matrisi |
4. hafta: |
Gannt Şeması |
5. hafta: |
Proje önerilerinin takdimi, Ödev |
6. hafta: |
Proje raporu hazırlama |
7. hafta: |
Başarım ölçütleri |
8. hafta: |
Ara sınav, Proje uygulamaları |
9. hafta: |
Temel eniyileme |
10. hafta: |
Takım idaresi |
11. hafta: |
Laboratuar kullanımı ve pratik |
12. hafta: |
Kaynak yönetimi |
13. hafta: |
Sunum teknikleri |
14. hafta: |
Proje Uygulamaları ve Raporlama |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final raporu ve sunum |
Ders kitapları ve materyaller: |
An Introduction to Mechanical Engineering, 3rd Ed. by Jonathan Wickert and Kemper Lewis CL-Engineering Publishing ISBN-13: 978-1-111-57680-6 Guide to Research Projects for Engineering Students: Planning, Writing and Presenting 1st Edition by Eng Choon Leong (Author), Carmel Lee-Hsia Heah (Author), Kenneth Keng Wee Ong (Author)
|
Önerilen kaynaklar: |
Mühendisler: Ne Bilirler, Nasıl Bilirler? By Walter G. Vincenti, TÜBİTAK Yayınları Engineering Project: Student way.... (Series-1) Kindle Edition by Mohamed Athaulla D S (Author), Dr. Raghavendra Reddy N V (Foreword)
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
15 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
2, 5, 7, 10, 11, 12, 13, 14 |
80 |
Ödev: |
5 |
5 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
1 |
10 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
8 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
1 |
6 |
|
Ödev: |
6 |
1 |
|
Dönem projesi: |
1 |
8 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->