Ders Bilgi Formu ( ME 108 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
İleri Programlama |
Ders kodu: |
ME 108 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. İlyas KANDEMİR
|
AKTS kredisi: |
4 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
1, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
ME107 (minimum DD) |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin temel amacı, ileri programlama ve nesne-yönelimli programlama teknikleri ile mühendislik problemlerini çözme yetkinliğini kazandırmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
İleri programlama tekniklerini kullanma
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Nesne Yönelimli Programlama tekniklerini uygulama
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Bilgisayar programları yazarak mühendislik problemlerini çözme
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Yordamsal programlama ve nesne-yönelimli programlama |
2. hafta: |
Nesne-yönelimli programlamada nesneler, sınıflar |
3. hafta: |
Veri soyutlama ve veri sarma |
4. hafta: |
Kalıt, Ödev 1 |
5. hafta: |
Çokbiçimlilik, işleç aşırı yükleme |
6. hafta: |
Fonksiyonlar, göstergeçler |
7. hafta: |
Dosya erişimi, akımlar, Ödev 2 |
8. hafta: |
Ara sınav, Sayış |
9. hafta: |
Şablonlar |
10. hafta: |
Çok-dosyalı programlama |
11. hafta: |
Temel Veri Yapıları I, Ödev 3 |
12. hafta: |
Temel Veri Yapıları II |
13. hafta: |
Temel Algoritmalar I, Ödev 4 |
14. hafta: |
Temel Algoritmalar II |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı (min. 20 gerekir) |
Ders kitapları ve materyaller: |
Learning Object-Oriented Programming in C# 5.0, B.M. Harwani https://software.intel.com/en-us/forums/intel-fortran-compiler/topic/272012 |
Önerilen kaynaklar: |
Object Oriented Programming Using C#, Simon Kendal Beginning C# Object Oriented Programming, Dan Clark Modern C++ Object-Oriented Programming, Margit Antal
Object Oriented Programming in C++, Robert Lafore
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
4,7,11,13 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
60 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
2 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
2 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
2 |
14 |
|
Ödev: |
2 |
4 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->