ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( ME 108 )


   Temel bilgiler
Ders adı: İleri Programlama
Ders kodu: ME 108
Öğretim üyesi: Prof. Dr. İlyas KANDEMİR
AKTS kredisi: 4
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 1, Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: ME107 (minimum DD)
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Bu dersin temel amacı, ileri programlama ve nesne-yönelimli programlama teknikleri ile mühendislik problemlerini çözme yetkinliğini kazandırmaktır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. İleri programlama tekniklerini kullanma

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
    3. Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  2. Nesne Yönelimli Programlama tekniklerini uygulama

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
    3. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Bilgisayar programları yazarak mühendislik problemlerini çözme

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
    3. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
    4. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
    5. Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Yordamsal programlama ve nesne-yönelimli programlama
2. hafta: Nesne-yönelimli programlamada nesneler, sınıflar
3. hafta: Veri soyutlama ve veri sarma
4. hafta: Kalıt, Ödev 1
5. hafta: Çokbiçimlilik, işleç aşırı yükleme
6. hafta: Fonksiyonlar, göstergeçler
7. hafta: Dosya erişimi, akımlar, Ödev 2
8. hafta: Ara sınav, Sayış
9. hafta: Şablonlar
10. hafta: Çok-dosyalı programlama
11. hafta: Temel Veri Yapıları I, Ödev 3
12. hafta: Temel Veri Yapıları II
13. hafta: Temel Algoritmalar I, Ödev 4
14. hafta: Temel Algoritmalar II
15. hafta*: -
16. hafta*: Final Sınavı (min. 20 gerekir)
Ders kitapları ve materyaller: Learning Object-Oriented Programming in C# 5.0, B.M. Harwani
https://software.intel.com/en-us/forums/intel-fortran-compiler/topic/272012
Önerilen kaynaklar: Object Oriented Programming Using C#, Simon Kendal
Beginning C# Object Oriented Programming, Dan Clark
Modern C++ Object-Oriented Programming, Margit Antal

Object Oriented Programming in C++, Robert Lafore
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 4,7,11,13 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 60
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 2 14
Ders dışı bireysel çalışma: 2 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 2 14
Ödev: 2 4
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 0 0
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 5 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->