Ders Bilgi Formu ( ME 412 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Talaşlı İmalat |
Ders kodu: |
ME 412 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Emel KURAM
|
AKTS kredisi: |
5 |
GTÜ kredisi: |
3 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
MAK 321 (minimum DD) |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Tornalama, frezeleme ve delme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Talaşlı imalat kavramını tanımlayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
-
Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Talaşlı imalat işlemlerinin temellerini açıklayabilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
-
Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Talaşlı imalat işlemlerinin uygulama alanlarını listeleyebilme.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Talaşlı İmalat Kavramı |
2. hafta: |
Takım Aşınması |
3. hafta: |
Yüzey Pürüzlülüğü |
4. hafta: |
Sıcaklık, Ödev 1 |
5. hafta: |
Kesme Sıvıları |
6. hafta: |
Kesici Takımlar |
7. hafta: |
Delmede Kesme Parametreleri, Ödev 2 |
8. hafta: |
Delmede Kesici Takımlar ve Tezgahlar, Vize |
9. hafta: |
Tornalamada Kesme Parametreleri |
10. hafta: |
Tornalamada Kesici Takımlar ve Tezgahlar |
11. hafta: |
Tornalama İşlemleri (Alın Tornalama, Silindirik Tornalama, Konik Tornalama, Profil Tornalama, Eksantrik Tornalama, Tırtıl Çekme, Yay Sarma, Vida Çekme), Ödev 3 |
12. hafta: |
Frezelemede Kesme Parametreleri |
13. hafta: |
Frezelemede Kesici Takımlar ve Tezgahlar, Ödev 4 |
14. hafta: |
Frezeleme İşlemleri (Alın Frezeleme, Kanal Frezeleme, Divizör ile Bölme, Dişli Çark Açma) |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. M.C. Shaw, Metal Cutting Principles, 2005
|
Önerilen kaynaklar: |
1. J. Tlusty, Manufacturing Processes and Equipment, 2000
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
4, 7, 11, 13 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
5 |
4 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
8 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
11 |
1 |
|
Final sınavı: |
1 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->