ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( ME 412 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Talaşlı İmalat
Ders kodu: ME 412
Öğretim üyesi: Doç. Dr. Emel KURAM
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 4, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Seçmeli
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
Ön koşullar: MAK 321 (minimum DD)
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Tornalama, frezeleme ve delme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Talaşlı imalat kavramını tanımlayabilme.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
    2. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    3. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
    4. Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
    5. Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  2. Talaşlı imalat işlemlerinin temellerini açıklayabilme.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
    2. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
    3. Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemlere, istatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, bu bilgileri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri matematiksel olarak tanımlayan modeller geliştirebilme; bilgisayar programlama ve hesaplamalı yöntemleri kullanarak makine mühendisliği ile ilgili problemleri çözümleyebilme; makine mühendisliği ile ilgili tasarım ve analiz programlarını kullanabilme becerisi
    4. Mekanik, termal sistemler veya otomatik kontrol alanlarında projeler hazırlayıp, yöneterek bu alanlarda profesyonel olarak çalışabilme yeteneği

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Talaşlı imalat işlemlerinin uygulama alanlarını listeleyebilme.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
    2. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
    3. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
    4. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Talaşlı İmalat Kavramı
2. hafta: Takım Aşınması
3. hafta: Yüzey Pürüzlülüğü
4. hafta: Sıcaklık, Ödev 1
5. hafta: Kesme Sıvıları
6. hafta: Kesici Takımlar
7. hafta: Delmede Kesme Parametreleri, Ödev 2
8. hafta: Delmede Kesici Takımlar ve Tezgahlar, Vize
9. hafta: Tornalamada Kesme Parametreleri
10. hafta: Tornalamada Kesici Takımlar ve Tezgahlar
11. hafta: Tornalama İşlemleri (Alın Tornalama, Silindirik Tornalama, Konik Tornalama, Profil Tornalama, Eksantrik Tornalama, Tırtıl Çekme, Yay Sarma, Vida Çekme), Ödev 3
12. hafta: Frezelemede Kesme Parametreleri
13. hafta: Frezelemede Kesici Takımlar ve Tezgahlar, Ödev 4
14. hafta: Frezeleme İşlemleri (Alın Frezeleme, Kanal Frezeleme, Divizör ile Bölme, Dişli Çark Açma)
15. hafta*: -
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: 1. M.C. Shaw, Metal Cutting Principles, 2005
Önerilen kaynaklar: 1. J. Tlusty, Manufacturing Processes and Equipment, 2000
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 4, 7, 11, 13 20
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 5 4
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 8 1
Ara sınav (Vize): 1 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 11 1
Final sınavı: 1 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->