Ders Bilgi Formu ( ME 432 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Mekatronik Sistem Tasarımı |
Ders kodu: |
ME 432 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Recep ÖNLER
|
AKTS kredisi: |
6 |
GTÜ kredisi: |
3.5 () |
Yılı, Dönemi: |
4, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Lisans |
Dersin tipi: |
Seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
MAK 234 (minimum DD) |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu ders, çok sayıda disiplinden fonksiyonel elemanların entegrasyonu ile kontrollü elektromekanik sistemlerin tasarımına odaklanır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Mekatronik sistemlerin bileşenlerini tanımlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Mekatronik uygulamalar için bileşenleri ve alt sistemleri sentezler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
-
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Sistematik mühendislik tasarım sürecinin karmaşık, çok disiplinli mekatronik sistemlerin geliştirme sürecini nasıl destekleyebileceğini açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
-
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
-
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Mekatronik konseptine giriş |
2. hafta: |
Sensörler, eyleyiciler ve uygulamaları |
3. hafta: |
Sensörler, eyleyiciler ve uygulamaları (Devamı) Ödev 1 |
4. hafta: |
Programlama teknikleri ve mekatronik sistem ve bileşenleri programlama |
5. hafta: |
Programlama teknikleri ve mekatronik sistem ve bileşenleri programlama (Devamı) Ödev 2 |
6. hafta: |
Makine tasarımında mekatronik uygulamaları |
7. hafta: |
Makine tasarımında mekatronik uygulamaları(Devamı) Ödev 3 |
8. hafta: |
Makine tasarımında mekatronik uygulamaları (Devamı) Vize |
9. hafta: |
Taşıtlarda mekatronik uygulama örnekleri |
10. hafta: |
Taşıtlarda mekatronik uygulama örnekleri (Devamı) Ödev 4 |
11. hafta: |
Mühendislik Tasarım Teorisi, Tasarım Modelleri, Sistematik Tasarım |
12. hafta: |
Mühendislik Tasarım Teorisi, Tasarım Modelleri, Sistematik Tasarım (Devamı) Ödev 5 |
13. hafta: |
Mekatronik Tasarım Projeleri |
14. hafta: |
Mekatronik Ürünlerin İmalatı |
15. hafta*: |
-- |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Devdas Shetty and Richard A. Kolk, Mechatronics System Design, 2nd Edition |
Önerilen kaynaklar: |
Karl J. Astrom, Bjorn Wittenmark, Computer Controlled Systems: Theory and Design |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
30 |
Ödev: |
3,5,7,10,12 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
1 |
14 |
|
Ödev: |
3 |
5 |
|
Dönem projesi: |
15 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
5 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->