ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( MTH 211 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Vakum Mikrodalga Tüp Teknolojisi
Ders kodu: MTH 211
Öğretim üyesi: Arş. Gör. Dr. Mehmet SEZER
AKTS kredisi: 5
GTÜ kredisi: 3 ()
Yılı, Dönemi: 3,4, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli:
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: .Bu derste, vakum mikrodalga tüp (VMT) teknolojisi, teknolojinin temelleri, uygulama alanları, inceleme, analiz teknikleri ve üretim teknolojisi öğretilerek, ülkemize sağlayacağı katma değer ve stratejik önemine değinilip, vakum tüp teknolojisi alanında farkındalık oluşturulacaktır.
Vakum mikrodalga tüp teknolojisi multidisipliner bir alan olduğu için pek çok teknolojiyi de içinde barındırmaktadır. Bu sebeple, bu teknolojiye genel bir giriş yapılarak, teknolojinin içinde barındırdığı kritik teknolojilere de değinilerek tüm bu alanlarda uzmanlaşma potansiyelinin mümkün olabileceği öğretilecektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. TürkVakum mikrodalga tüp (VMT) teknolojisi, teknolojinin temelleri ve uygulama alanlarını öğrenir.çe metin giriniz

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik uygulamalarında farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    5. Modern yöntemler ve teknik araçları kullanmak
    6. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Üretim teknolojileri ve prosesleri hakkında bilgi sahibi olur.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Mühendislik uygulamalarında farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    5. Yeni ve yenilikçi yaklaşımlar bulacak öz-güvene sahip olmak
    6. Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin farkında olmak ve bilgiyi toplumun refahı için kullanmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  3. Karakterizasyon tekniklerini kullanabilme ve çıktılarını yorumlayabilme kabiliyeti gelişir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Temel Elektronik Mühendisliği bilgisi edinmek
    2. Sistem tasarımlarını geliştirmek, uygulamak ve sürdürmek
    3. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    4. Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
    5. Modern yöntemler ve teknik araçları kullanmak
    6. Yeni ve yenilikçi yaklaşımlar bulacak öz-güvene sahip olmak
    7. Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
   İçerik Yukarı
1. hafta: .Vakum Tüp Teknolojisi, Tarihçesi, Kullanım Alanları ve Temelleri
2. hafta: .RF Güç Yükselteçleri ve Yüksek Güç Mikrodalga Üreteçleri (Yüksek Güç RF Kaynakları) Giriş
3. hafta: .RF Güç Yükselteçler
4. hafta: .Yüksek Güç Mikrodalga Üreteçler
5. hafta: .Elektron Demet Teorisi
6. hafta: .Katot Teknolojisi ve Türleri
7. hafta: .Katot Üretim Teknikleri – Ara sınav
8. hafta: .Nano Teknoloji ve İnce Film Kaplama Giriş
9. hafta: .Malzeme Teknolojisi, İnceleme, Analiz Yöntemleri ve Kullanılan Cihazlar
10. hafta: .Sert Lehim (Brazing) Teknolojisi ve Yöntemler
11. hafta: .Manyetik Malzeme ve Mıknatıs Ölçüm Teknikleri
12. hafta: .Magnetron Teknolojisi
13. hafta: .Örnek Ölçüm ve Analiz Çalışması
14. hafta: .Vakum Elektroniği Test ve Ölçüm
15. hafta*: .---
16. hafta*: .FİNAL SINAVI
Ders kitapları ve materyaller: Principles of Traveling Wave Tubes, A. S. Gilmour.
Önerilen kaynaklar: Microwave and RF Vacuum Electronic Power Sources, Richard G. Carter
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 7 20
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 7-14 40
Ödev: 12 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 30
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 1 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 3 2
Dönem projesi: 5 5
Dönem projesi sunumu: 1 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 3 5
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 3 6
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->