Ders Bilgi Formu ( NANO 624 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Taramalı Elektron Mikroskobu |
Ders kodu: |
NANO 624 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Recep ÖNLER
|
AKTS kredisi: |
7,5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2019, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze , Laboratuvar çalışması
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Taramalı elektron mikroskobu kursu sırasında, öğrenciler ders, gösteri ve uygulamalı katılım yoluyla SEM ve EDS cihazlarının nasıl kurulacağını ve kullanılacağını öğrenirler. Bu SEM eğitimi, SEM ve EDS'ye yeni başlayan öğrenciler için bir temel sağlar. Ders sonunda önceden deneyime sahip olmayan öğrenciler, ikincil elektron (SE) ve backscatter elektron (BE) mikrograflarını elde edebilmekte ve EDS kalitatif ve kantitatif analizini yapabilmektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
SEM'in esaslarına özlü ve erişilebilir bir giriş sağlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Nano boyutlu yeni nesil teknolojik cihazların çalışma prensiplerini anlamada nanobilim ve nanomühendislik bakış açısının önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
-
enstrümantasyon, görüntüleme ve örnek hazırlama tekniklerinde son gelişmelere dikkat çekmek
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Nano boyutlu yeni nesil teknolojik cihazların çalışma prensiplerini anlamada nanobilim ve nanomühendislik bakış açısının önemini kavramak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Laboratuvar uygulamaları/sınavları
-
Seminer/sunum
-
farklı temellere sahip profesyonellere hitap eden çeşitli uygulamalardan çizilmiş örnekler sunar
Program Çıktılarına Katkıları
-
Nano yapıdaki malzeme ve cihazların üretimi ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
-
Nanoteknoloji alanındaki bilimsel yayınları takip edebilmek ve araştırmalar hakkında fikir sahibi olmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Işığın temel özellikleri ve mikroskopi |
2. hafta: |
Işığın dairesel açıklıklardan geçerken kırınımı |
3. hafta: |
Çözünürlük ve karşıtlık |
4. hafta: |
Elektron kolonu ve elektron tabancası |
5. hafta: |
Manyetik Lensler |
6. hafta: |
Elektronların optik davranışları |
7. hafta: |
Lens hataları |
8. hafta: |
Elektron numune etkileşimleri |
9. hafta: |
İkincil elektronlar ile görüntüleme |
10. hafta: |
Parıldama Dedektörleri |
11. hafta: |
Geri saçılan elektronlar ile görüntüleme |
12. hafta: |
Katı hal dedektörleri |
13. hafta: |
Enerji Dağılımlı Spektroskopi
|
14. hafta: |
Görüntü İşleme |
15. hafta*: |
Görüntü yorumlama |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Scanning Electron Microscopy and X-Ray Microanalysis Third Edition Authors: Goldstein, J., Newbury, D.E., Joy, D.C., Lyman, C.E., Echlin, P., Lifshin, E., Sawyer, L., Michael, J.R. |
Önerilen kaynaklar: |
A Beginners' Guide to Scanning Electron Microscopy Authors: Ul-Hamid, Anwar |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
3-15 |
20 |
Ödev: |
3,5,7,9,11 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
2,4,6,8,10,12 |
20 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
15 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
5 |
|
Dönem projesi: |
30 |
1 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
2 |
6 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
0 |
0 |
|
Ara sınav (Vize): |
0 |
0 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
40 |
1 |
|
Final sınavı: |
0 |
0 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->