Ders Bilgi Formu ( SA 507 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Sağlıkta İş Ahlakı |
Ders kodu: |
SA 507 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Meral ELÇİ
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
0 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, iş hayatında ve sağlık kurumlarında yaygın bir şekilde yaşanan etik dışı konular üzerinde durarak, iş etiği konusunda farkındalık yaratmaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
İlerleyen yıllarda çalıştıkları işletmelerde etik değerlerin geçerli olduğu bir çalışma ortamının yaratılmasında, yönetici olarak ne kadar büyük bir sorumluluk taşıdıklarını algılarlar
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
İş hayatında alacakları iş kararlarını "Etik Gözlüğü" ile değerlendirme becerilerini kazanırlar.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Mesleklerini, etik değerlere uygun olarak ve toplumun yararına olacak şekilde icra ederler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
-
Sosyal sorumluluk bilincini kazanarak bunu eyleme dönüştürürler
Program Çıktılarına Katkıları
-
İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
-
Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
İş etiğine giriş ve temel kavramlar |
2. hafta: |
Etik değerlere verilen önem ve uyum, kurumlarda etiğin önemi |
3. hafta: |
Etik karar alma ideolojileri ve felsefeleri |
4. hafta: |
Etik davranışın psikolojik kökenleri, Ahlaki karar alma, Ahlaki ikilem |
5. hafta: |
İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) |
6. hafta: |
İş etiğine yöneticilerin perspektifinden bakış ve Yönetsel ahlak |
7. hafta: |
Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi |
8. hafta: |
Sosyal sorumluluk projesi |
9. hafta: |
İnsan kaynakları etiği |
10. hafta: |
Tıpta etik, Hasta sağlığı ve güvenliğine önem verme |
11. hafta: |
Zor hastalarla, çocuk hastalarla, yaşlı hastalarla ve engelli hastalarla iletişim |
12. hafta: |
Biyo etik |
13. hafta: |
Yurtdışında Görev Yapan Yöneticilerin Yaşayabilecekleri Etik Sorunlar |
14. hafta: |
Sosyal sorumluluk projesi sunumu |
15. hafta*: |
Vaka analizi (örnek olay analizi) |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1.Managing Business Ethics, Straight Talk about How to Do It Right, Linda K. Trevino and Katherine A. Nelson, Pennsylvania State University, USA, 2007. |
Önerilen kaynaklar: |
1. İş ve Meslek ahlakı, Mahmut Arslan, Siyasal kitabevi, 2005 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
|
0 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,15 |
30 |
Proje: |
14 |
40 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
30 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->