ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( SA 520 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi
Ders kodu: SA 520
Öğretim üyesi: Prof. Dr. EBRU TÜMER
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1,2, Güz ve Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: Yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Dersin amacı öğrencileri, sağlık kurumlarında pazarlama aktivitelerinin sağladığı avantajlar; sağlık kurumlarında klasik pazarlama karması elemanlarının formüle edilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve kontrol edilmesi; sağlık hizmeti alıcılarının satın alma davranışlarının ve karar verme süreçleri; bu tüketicilerin memnuniyetini etkileyen faktörler, sağlık hizmetleri için kurumsal imaj geliştirmeye yönelik pazarlama iletimi stratejilerinin geliştirilmesine yönelik temel prensipler hakkında bilgilendirmektir .
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Karmaşık pazarlama çevresinin sağlık kurumlarında pazarlama yönetimi alanındaki etkilerini analitik olarak kavrama

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
    2. Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
    3. Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    6. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    7. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    8. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Sağlık tüketicilerinin karar verme sürecini kavrama ve sağlık tüketicilerinin etkili şekilde bölümlendirilebilmesi

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
    2. Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
    3. Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    6. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    7. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Sağlık kurumları için amaca yönelik ve etkili pazarlama karması stratejileri formüle etme, uygulama, değerlendirme ve kontrol etme

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
    2. Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
    3. Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    6. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    7. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Ödev
  4. Sağlık kurumları için pazarlama iletişimi stratejileri doğrultusunda marka yönetimi alanında karar verme yeteneği ve pazarlama iletişimi etmeni olarak marka kavramı hakkında bilgi ve yetenek sahibi olma

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İşletmecilikte de kullanılan ortak sosyal bilimler terminolojisini ve kavramlarını tanımlayıp, kullanabilme
    2. Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip etme ve bu literatüre katkıda bulunabilme
    3. Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
    4. Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
    5. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    6. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
    7. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve mesleki etik sorumluluk konularında bilinç geliştirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Giriş
2. hafta: Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın temel unsurları
3. hafta: Sağlık hizmetlerinde pazarlama aktivitelerini etkileyen çevresel unsurlar
4. hafta: Sağlık tüketicileri pazarı ve satın alma davranışının analiz edilmesi
5. hafta: Sağlık hizmeti alıcılarının bölümlendirilmesi ve hedef pazar seçimi
6. hafta: Sağlık hizmetlerinin konumlandırılması ve farklılaştırılması
7. hafta: Sağlık hizmetlerinde markalama + Ara Sınav
8. hafta: Sağlık hizmeti özellikleri ve hizmet kalitesi
9. hafta: Sağlık hizmeti fiyatlandırma stratejileri
10. hafta: Sağlık kurumlarında reklam, satışta özendirme, halkla ilişkiler, ve doğrudan pazarlama uygulamalarının yönetilmesi
11. hafta: Sağlık kurumlarında dağıtım kanallarının tasarlanması ve yönetilmesi
12. hafta: Sağlık kurumları için müşteri yönetimini ve müşteri tatmini
13. hafta: Pazarlama iletişimi yönetimi sağlık kurumlarında imaj yönetimi
14. hafta: Öğrenci Sunumları & Değerlendirme
15. hafta*: Öğrenci Sunumları & Değerlendirme
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Philip Kotler and Roberta N. Clarke, "Marketing for Health Care Organizations", Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey
Önerilen kaynaklar: Articles from "International Journal of Healthcare Management"
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 7 40
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 14,15 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 2 13
Dönem projesi: 10 3
Dönem projesi sunumu: 2 1
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 10 2
Ara sınav (Vize): 1 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 10 2
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->