Ders Bilgi Formu ( STB 649 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Bilim ve Teknoloji Politikaları |
Ders kodu: |
STB 649 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Salih Zeki İMAMOĞLU
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
Yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Öğrencilere ülke kalkınmasının temelinde yatan eğitim-öğretim ve Ar-Ge faaliyetleri ve bunların uygulama alanı olan sanayi hakkında bilgiler verilecek, öneriler ortaya konacak ve böylece Türkiye için eğitim-öğretim, Ar-Ge ve sanayi ile ilgili politikalar oluşturulmaya çalışılacaktır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Bilim ve teknoloji ile ilgili kavramları içselleştirmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ar-Ge sistemi, sanayi ve eğitim ile ilgili politikaları ve bunlar arasındaki bağlantıyı oluşturabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Yönetim ve ulusal güvenlik stratejileri ile ilgili karmaşık problemleri formüle edip çözmek
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Türkiye'ye uygun bilim ve teknoloji politikaları tasarlayabilmek.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Eğitim ve Öğretim Kavramı |
2. hafta: |
Türkiyede İlk ve Orta Öğretim Sistemi |
3. hafta: |
Türkiyede Yükseköğretim Sistemi |
4. hafta: |
Türkiyede Eğitim ve Öğretim Politikaları Çalışmaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması |
5. hafta: |
Türkiyede Teknoloji ve Sanayi Faaliyetleri |
6. hafta: |
Türk Sanayinin Mevcut Durumu |
7. hafta: |
Türk Sanayinin Geleceği ve Buna Yönelik Politikalar Geliştirme |
8. hafta: |
Türk Sanayinin Geleceği ve Buna Yönelik Politikalar Geliştirme VİZE SINAVI |
9. hafta: |
Ar-Ge Kavramı |
10. hafta: |
Türkiyede Ar-Ge Faaliyetleri |
11. hafta: |
Türkiyede Ar-Ge Politikaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması |
12. hafta: |
Bilim ve Teknoloji Politikaları Kavramı |
13. hafta: |
Türkiyede Bilim ve Teknoloji Faaliyetleri |
14. hafta: |
Türkiyede Bilim ve Teknoloji Politikaları Çalışmaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması Proje Sunumu |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
FİNAL SINAVI |
Ders kitapları ve materyaller: |
Ayhan, Ahmet, 2002: Dünden Bugüne Türkiye’de Bilim-Teknoloji ve Geleceğin Teknolojileri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul. |
Önerilen kaynaklar: |
Guston, David H., Sarewitz, Daniel R., (Eds.), 2006: Shaping Science and Technology Policy: The Next Generation of Research, The University of Wisconsin Press, Madison-USA. Mowery, David C., 1994: Science and Technology Policy in Interdependent Economies, Kluwer Academic Publishers, USA. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
14 |
15 |
Ödev: |
5,12 |
15 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
6 |
10 |
|
Dönem projesi: |
10 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->