Ders Bilgi Formu ( STB 654 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Takım Yönetimi |
Ders kodu: |
STB 654 |
Öğretim üyesi: |
Doç. Dr. Serhat ERAT
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere takım kavramı, takım çalışması, takımların oluşumunu ve yönetimini anlatmaktır. Bu doğrultuda takım ve takım çalışması tanımlanarak takım yönetimi hakkında katılımcılara geniş bir bakış açısı kazandırılması yönünde çalışmalar gerçekleştirilmektedir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
grup ve takım kavramlarının ayrımını yapabilirler; örgütlerde takım süreçleri ve takım performansına dair kelime dağarcığı oluşturup anlayış edinirler,
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
liderliğin önemini açıklayabilirler,
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
yönetim teorisinin takım oluşturmaya katkılarını değerlendirebilirler,
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
-
takım oluşturma ve takım liderliği becerilerini açıklayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Strateji Bilimi kavramlarını tanımlamak ve uygulamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak
-
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Seminer/sunum
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Grup ve Takım Kavramları |
2. hafta: |
Takım Çalışmasının Önemi |
3. hafta: |
Takımların Oluşumu |
4. hafta: |
Çapraz Fonksiyonel Takımlar |
5. hafta: |
Takım Kültürü |
6. hafta: |
Örgütlerde Takım Bazlı Yapılanmalar |
7. hafta: |
Takımlarda Liderlik |
8. hafta: |
Ara sınav, Takım İletişimi |
9. hafta: |
Kendilerini Yöneten Takımlar ve Otonomi |
10. hafta: |
Eşzamanlı Mühendislik Takımları |
11. hafta: |
Takım Öğrenmesi ve Kendi kendine Öğrenen Takımlar |
12. hafta: |
Takımların Olumsuz Yönleri |
13. hafta: |
Liderlik ve Motivasyon |
14. hafta: |
Takım Performansı Değerlendirme, Proje Sunumu |
15. hafta*: |
_ |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Cleland D.I., Strategic Management of Teams, 1996, Wiley-Interscience, and other scientific articles. |
Önerilen kaynaklar: |
Cleland D.I., Strategic Management of Teams, 1996, Wiley-Interscience.
Mathis, R.L. & Jackson, J.H., Human Resource Management, 2008, South-Western College Pub. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
9,10,11,12,13,14 |
20 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
8 |
6 |
|
Dönem projesi sunumu: |
1 |
1 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
12 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
1 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
14 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->