ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( UTF 515 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Stratejik Analiz
Ders kodu: UTF 515
Öğretim üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Pınar TAT
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 2020, Güz
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Alan seçmeli
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Bu dersin amacı stratejik analizin temek prensiplerini ve çözüm yöntemlerini öğretmek ve bunları iktisat, finans ve uluslararası ticaret alanlarındaki örneklerde uygulayabilmektir.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Stratejik analizin temel prensiplerini ve çözüm metotlarını kavrayabilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
    2. Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
    3. Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde uluslararası ticaret, finans ve yönetim bilgilerini yorumlayabilmek ve kullanabilmek
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  2. Stratejik etkileşimin var olduğu basit modeller kurabilir ve öğrenilen metotlarla analiz edebilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
    2. Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
    3. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    4. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
  3. Öğrenilen stratejik analiz yöntemlerini finans, ticaret, iktisat gibi alanlarda uygulayabilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
    2. Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
    3. Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde uluslararası ticaret, finans ve yönetim bilgilerini yorumlayabilmek ve kullanabilmek
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
    5. Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
    6. Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
    3. Dönem projesi
   İçerik Yukarı
1. hafta: Dersin tanıtılması
2. hafta: Stratejik durumların tanımlanması, sınıflandırılması
3. hafta: Eş-anlı stratejik durumlar, baskın strateji dengesi ve baskın olmayan stratejiler
4. hafta: Mahkumlar ikilemi ve finans ve uluslararası ticaretten örnekler
5. hafta: Nash Dengesi ve uygulamaları
6. hafta: Piyasalar ve Rekabet
7. hafta: Karma stratejiler
8. hafta: Vize sınavı ve karma stratejiler
9. hafta: Ardışık stratejik durumlar ve strateji kavramı
10. hafta: Ardışık stratejik durumlarda Nash dengesi ve uygulamaları
11. hafta: Uygulamalar: Açık artırma ve stratejileri
12. hafta: Uygulamalar: Finans, Muhasebe, Bilişim Sistemleri
13. hafta: Uygulamalar: Franchise ve iş stratejileri
14. hafta: Uygulamalar: Pazarlık
15. hafta*: .
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: Avinash Dixit ve Barry Nalebuff, Stratejik Düşünme- İş, Politika ve Günlük Yaşamın Rekabetçi Yanı, Sabancı Üniversitesi Yayınları, 2010.
Avinash K. Dixit, David H. Reiley, Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2010
Sınıf içi notlar
Önerilen kaynaklar: Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press, 2004.
Robert Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 1 15
Ödev: 4, 10 10
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 45
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 7 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 0 0
Ödev: 2 2
Dönem projesi: 5 2
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 10 1
Ara sınav (Vize): 2 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 15 1
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->