Ders Bilgi Formu ( UTF 515 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Stratejik Analiz |
Ders kodu: |
UTF 515 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar TAT
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
2020, Güz |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı stratejik analizin temek prensiplerini ve çözüm yöntemlerini öğretmek ve bunları iktisat, finans ve uluslararası ticaret alanlarındaki örneklerde uygulayabilmektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Stratejik analizin temel prensiplerini ve çözüm metotlarını kavrayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
-
Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
-
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde uluslararası ticaret, finans ve yönetim bilgilerini yorumlayabilmek ve kullanabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Stratejik etkileşimin var olduğu basit modeller kurabilir ve öğrenilen metotlarla analiz edebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
-
Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
-
Öğrenilen stratejik analiz yöntemlerini finans, ticaret, iktisat gibi alanlarda uygulayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Uluslararası ticaret, finans ve yönetim alanlarındaki bilgilerini geliştirmek ve derinleştirmek
-
Temel iktisat, finans ve yönetim terminolojisi, kuram ve kavramlarını tanımlamak
-
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde uluslararası ticaret, finans ve yönetim bilgilerini yorumlayabilmek ve kullanabilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışmak
-
Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
-
Fikirlerini farklı argümanlar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Dersin tanıtılması |
2. hafta: |
Stratejik durumların tanımlanması, sınıflandırılması |
3. hafta: |
Eş-anlı stratejik durumlar, baskın strateji dengesi ve baskın olmayan stratejiler |
4. hafta: |
Mahkumlar ikilemi ve finans ve uluslararası ticaretten örnekler |
5. hafta: |
Nash Dengesi ve uygulamaları |
6. hafta: |
Piyasalar ve Rekabet |
7. hafta: |
Karma stratejiler |
8. hafta: |
Vize sınavı ve karma stratejiler |
9. hafta: |
Ardışık stratejik durumlar ve strateji kavramı |
10. hafta: |
Ardışık stratejik durumlarda Nash dengesi ve uygulamaları |
11. hafta: |
Uygulamalar: Açık artırma ve stratejileri |
12. hafta: |
Uygulamalar: Finans, Muhasebe, Bilişim Sistemleri |
13. hafta: |
Uygulamalar: Franchise ve iş stratejileri |
14. hafta: |
Uygulamalar: Pazarlık |
15. hafta*: |
. |
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Avinash Dixit ve Barry Nalebuff, Stratejik Düşünme- İş, Politika ve Günlük Yaşamın Rekabetçi Yanı, Sabancı Üniversitesi Yayınları, 2010. Avinash K. Dixit, David H. Reiley, Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2010 Sınıf içi notlar |
Önerilen kaynaklar: |
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press, 2004. Robert Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992. |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
1 |
15 |
Ödev: |
4, 10 |
10 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
45 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
7 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
2 |
|
Dönem projesi: |
5 |
2 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
1 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
1 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->