Ders Bilgi Formu ( YBL 501 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği |
Ders kodu: |
YBL 501 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Mehmet Salim ÖNCEL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
0 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bir araştırmayı tasarlama, nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanma konusundaki bilgilerini arttırmak ve bu süreçte göz önünde bulundurulması gereken etik kurallar hakkında bilgilendirmektir. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Nitel yöntemleri ve farklı bilim geleneklerini tanımlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
-
İletişim, problem çözme, takım çalışması yetilerini geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Diğer mühendislik ve temel bilimler alanında kullanılan araştırma metodolojilerini belirler ve eleştirel olarak değerlendirebilir,
Program Çıktılarına Katkıları
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
İletişim, problem çözme, takım çalışması yetilerini geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
-
Etik kuralları, etik kavramları ve önemini açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
Alanındaki uygulamalar için farklı teknik ve modern araçları ve yazılımları kullanma bilgisini geliştirmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Dönem projesi
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
2. hafta: |
Etik ve Bilimsel Araştırmada Temel İlkeler |
3. hafta: |
Bilimsel araştırma yöntemleri
|
4. hafta: |
Bilimsel araştırmaların tasarımı-temel ilkeler
|
5. hafta: |
Bilimsel araştırmaların tasarımı-örnek incelemeleri
|
6. hafta: |
Bilgiye erişim yöntemleri ve dijital veri tabanlarının kullanımı
|
7. hafta: |
Ölçme Bilgisi
|
8. hafta: |
Veri değerlendirme yöntemleri
|
9. hafta: |
Veri değerlendirme yöntemleri (Devamı) - Vize Sınavı
|
10. hafta: |
Veri güvenilirliği
|
11. hafta: |
Araştırma önerisi yazımı temel ilkeler
|
12. hafta: |
Raporlama temel ilkeleri
|
13. hafta: |
Araştırmada etik sorunlar ve önlemler
|
14. hafta: |
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
|
15. hafta*: |
Genel değerlendirme
|
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
Önerilen kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
9 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
11,12,13 |
30 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
16 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
4 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
2 |
3 |
|
Dönem projesi sunumu: |
2 |
3 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
3 |
8 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
6 |
15 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->