ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( YBL 511 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Yer Bilimi ve Mühendisliğinin Temelleri
Ders kodu: YBL 511
Öğretim üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Diğdem ACAREL
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 3 (3+0+0)
Yılı, Dönemi: 1/2, Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: İngilizce
Öğretim şekli: Yüz yüze
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Yerkürenin mekanizmalarının temel çalışma dinamikleri, yerin iç yapısını, kaya oluşumunu ve türlerini, depremleri, yüzey süreçlerini ve ilgilli mühendislik problemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Evren ve dünyanın oluşum süreçlerini açıklar

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
    2. Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
    3. Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
    4. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
    5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
    6. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
    7. Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
    8. Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
    9. Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
  2. Minerallerin ve kayaların oluşum süreçlerini açıklar

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
    2. Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
    3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
    4. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
    5. Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
    6. Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
    7. Fikirlerini farklı referanslar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    8. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    9. Alanındaki konularda stratejik, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
  3. Kayaçların fiziksel ve mekanik özellikleri ile ilgili temel problemleri çözebilir.

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
    2. Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
    3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
    4. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
    5. Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
    6. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    7. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    8. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanmak

    Değerlendirme Tipi

    1. Yazılı sınav
    2. Ödev
   İçerik Yukarı
1. hafta: Yeryüzü ve evrenin oluşumu

2. hafta: Mineraller
3. hafta: Kayaçlar ve kayaç döngüsü (magmatik kayaçlar)
4. hafta: Kayaçlar ve kayaç döngüsü, ayrışma, erozyon (sedimanter ve metamorfik kayaçlar)
5. hafta: Levha Tektoniği ve depremsellik
6. hafta: Depremler, sıvılaşma, tsunami
7. hafta: Heyelanlar, kütle hareketleri
8. hafta: Ara sınav ve heyelanlar
9. hafta: Kayaçların fiziksel özellikleri
10. hafta: Kayaçların mekanik özellikleri
11. hafta: Zemin ve deprem ilişkisi, zemin sınıflandırması, maksimum yer ivmesi
12. hafta: Volkanizma, Türkiye ve yakın çevresindeki volkanlar, volkan izleme
13. hafta: Jeotermal enerji
14. hafta: Yeraltı suları
15. hafta*:
16. hafta*: Final Sınavı
Ders kitapları ve materyaller: 1. The text book_Edward J. Tarbuck, Frederick K. Lutgens, Dennis G. Tasa - Earth Science-Pearson
Önerilen kaynaklar: 1. Grotzinger, John Peter_Jordan, Thomas Hilman - Understanding earth-W.H. Freeman and Company (2014)
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 8 30
Dönem içi diğer çalışmalar: 0
Proje: 0
Ödev: 6,10 20
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 16 50
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 3 14
Ders dışı bireysel çalışma: 3 14
Uygulama, Rehberli problem çözme: 3 3
Ödev: 2 2
Dönem projesi: 0 0
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 4 8
Ara sınav (Vize): 3 1
Final sınavı için bireysel çalışma: 3 16
Final sınavı: 2 1
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->