Ders Bilgi Formu ( YBL 511 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Yer Bilimi ve Mühendisliğinin Temelleri |
Ders kodu: |
YBL 511 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Diğdem ACAREL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Zorunlu
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Yerkürenin mekanizmalarının temel çalışma dinamikleri, yerin iç yapısını, kaya oluşumunu ve türlerini, depremleri, yüzey süreçlerini ve ilgilli mühendislik problemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Evren ve dünyanın oluşum süreçlerini açıklar
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
-
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
-
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
-
Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
-
Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
-
Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Minerallerin ve kayaların oluşum süreçlerini açıklar
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
-
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
-
Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
-
Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
-
Fikirlerini farklı referanslar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Alanındaki konularda stratejik, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kayaçların fiziksel ve mekanik özellikleri ile ilgili temel problemleri çözebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
-
Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
-
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
-
Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
-
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
-
Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
-
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Yeryüzü ve evrenin oluşumu
|
2. hafta: |
Mineraller
|
3. hafta: |
Kayaçlar ve kayaç döngüsü (magmatik kayaçlar)
|
4. hafta: |
Kayaçlar ve kayaç döngüsü, ayrışma, erozyon (sedimanter ve metamorfik kayaçlar)
|
5. hafta: |
Levha Tektoniği ve depremsellik
|
6. hafta: |
Depremler, sıvılaşma, tsunami |
7. hafta: |
Heyelanlar, kütle hareketleri |
8. hafta: |
Ara sınav ve heyelanlar |
9. hafta: |
Kayaçların fiziksel özellikleri |
10. hafta: |
Kayaçların mekanik özellikleri |
11. hafta: |
Zemin ve deprem ilişkisi, zemin sınıflandırması, maksimum yer ivmesi |
12. hafta: |
Volkanizma, Türkiye ve yakın çevresindeki volkanlar, volkan izleme |
13. hafta: |
Jeotermal enerji |
14. hafta: |
Yeraltı suları
|
15. hafta*: |
|
16. hafta*: |
Final Sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
1. The text book_Edward J. Tarbuck, Frederick K. Lutgens, Dennis G. Tasa - Earth Science-Pearson
|
Önerilen kaynaklar: |
1. Grotzinger, John Peter_Jordan, Thomas Hilman - Understanding earth-W.H. Freeman and Company (2014)
|
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
6,10 |
20 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
50 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
14 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
3 |
3 |
|
Ödev: |
2 |
2 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
4 |
8 |
|
Ara sınav (Vize): |
3 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
3 |
16 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->