Ders Bilgi Formu ( YBL 522 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Göllerde Su Kalitesi Yönetimi | |||||
Ders kodu: | YBL 522 | |||||
Öğretim üyesi: | Dr. Öğr. Üyesi Meltem ÇELEN | |||||
AKTS kredisi: | 7.5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | ., Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Yüksek lisans | |||||
Dersin tipi: | Alan seçmeli | |||||
Öğretim dili: | Türkçe | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | 1. Ötrofikasyon prosesinde yer alan alg türleri ve biyolojik büyüme kinetiği hakkında ayrıntılı bilgi vermek 2. Su Ekosistemlerindeki beslenme seviyeleri hakkında bilgi vermek 3. Göl ve haznelerde termal tabakalaşma kavramının açıklanması 4. Hipolimnetik Oksijen tüketimi kavramını açıklamak |
|||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Ötrofikasyon terimini tanımlar
Program Çıktılarına Katkıları
- Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
- Alanındaki konularda stratejik, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Ötrofikasyona sebep olan alg türlerini açıklar
Program Çıktılarına Katkıları
- Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Ötrofikasyonun sebep olduğu problemleri açıklar ve çözüm önerisi geliştirir.
Program Çıktılarına Katkıları
- Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
Değerlendirme | ||
Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
Ara sınavlar (Vizeler): | 8 | 30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: | 0 | |
Proje: | 0 | |
Ödev: | 0 | |
Kısa sınav (Quiz): | - | 20 |
Final sınavı: | 16 | 50 |
Toplam ağırlık: | (%) |
|