Ders Bilgi Formu ( YBL 524 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Limnoloji |
Ders kodu: |
YBL 524 |
Öğretim üyesi: |
Dr. Öğr. Üyesi Meltem ÇELEN
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Yüksek lisans |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
İngilizce
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
.Limnoloji kelime anlamı olarak göl bilimi olmakla birlikte günümüzde entegre bir yaklaşımla tüm iç suları araştıran bir bilim dalı olarak kabul edilmektedir. İç sular insan yaşamı için vazgeçilmez olan tatlı su kaynağı olmalarının yanı sıra diğer canlıların yaşamlarını devam ettiren habitatladır. Bu sebeplerden ötürü iç suların koruma kullanma dengesinin gözetilmesi gerekir. Bu dengenin sağlanabilmesi için iç suların yapısının doğru bir şekilde kavranarak iç sulardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçlerin öğretilmesi gerekmektedir. Bu ders kapsamında iç sulardaki süreçler ve birbirleriyle etkileşimi konusunda öğrencilere detaylı bilgi sağlanması ve bu konudaki bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Farklı türdeki iç sularda meydana gelen fiziksel süreçleri açıklayabilirler.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
-
Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
-
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
-
Alanında karmaşık problemleri zamansal ve mekânsal veriler ile destekleyerek istatistik metotlar ve numerik modeller aracılığı ile başarıyla çözüme ulaştırmak
-
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
-
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
İç suların fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
-
Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
-
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
-
Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
-
Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
-
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Alglerin ve besi elementlerinin kontrol mekanizmaları ile ilgili yorum yapabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Madde olarak su, nehirler ve göller - dağılımları, kökenleri ve biçimleri, su ekonomisi |
2. hafta: |
İç sularda ışık ve sıcaklığın değişimi |
3. hafta: |
Su hareketleri- Hidrolik |
4. hafta: |
Su ekosistemlerinin yapısı ve verimliliği |
5. hafta: |
Oksijen |
6. hafta: |
İç sularda tuzluluk |
7. hafta: |
İnorganik karbon bileşikleri |
8. hafta: |
Vize sınavı Azot ve Fosfor döngüleri |
9. hafta: |
Demir, kükürt ve silika döngüleri |
10. hafta: |
Planktonik topluluklar: Yosun ve siyanobakteriler, Zooplankton ve balıklarla etkileşimleri, Bakteriyoplankton |
11. hafta: |
Kara-Su arayüzleri Sığ göller ve göletler |
12. hafta: |
Sedimanlar ve mikroflora Bentik hayvanlar ve balık toplulukları
|
13. hafta: |
Detritus: organik karbon döngüsü ve ekosistem metabolizması |
14. hafta: |
Paleolimnoloji ve iç su ekosistemlerinin ontogenisi |
15. hafta*: |
. |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Limnology - Lake and River Ecosystems, Robert G. Wetzel, Third Edition, Academic Press |
Önerilen kaynaklar: |
Physics of Lakes Volume 1: Foundation of the Mathematical and Physical Background, Kolumban Hutter · Yongqi Wang · Irina P. Chubarenko, Springer Heidelberg Dordrecht London New York |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
20 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
|
0 |
Kısa sınav (Quiz): |
5-7-10-12 |
40 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
5 |
12 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
1 |
4 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
10 |
3 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
15 |
3 |
|
Final sınavı: |
2 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->