ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE ECTS @ IUE

Ders Bilgi Formu ( YBL 591 )


   Temel bilgiler
Ders adı: Seminer I
Ders kodu: YBL 591
Öğretim üyesi: Danışman öğretim üyesi
AKTS kredisi: 7.5
GTÜ kredisi: 0 (0+2+0)
Yılı, Dönemi: 2019 - 2020, Bahar
Dersin düzeyi: Yüksek lisans
Dersin tipi: Zorunlu
Öğretim dili: Türkçe
Öğretim şekli: Yüz yüze , Grup çalışması
Ön koşullar: yok
Staj durumu: Yok
Dersin amacı: Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, tasarım ve gerçekleme adımlarını tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirilmesi amaçlanmaktadır.
   Öğrenme çıktıları Yukarı

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:

  1. Farklı araştırma yöntemlerini tanımak ve araştırma konusuna uygun olanı seçebilmek

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
    2. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
    3. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
    4. Alanındaki uygulamalar için farklı teknik ve modern araçları ve yazılımları kullanma bilgisini geliştirmek
    5. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
    6. İletişim, problem çözme, takım çalışması yetilerini geliştirmek
    7. Fikirlerini farklı referanslar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    8. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    9. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
    11. Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
  2. Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde işletme alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmak

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
    2. Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
    3. Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
    4. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirmek ve yeni bilgiler oluşturmak
    5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
    6. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
    7. Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
    8. Alanındaki uygulamalar için farklı teknik ve modern araçları ve yazılımları kullanma bilgisini geliştirmek
    9. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
    10. İletişim, problem çözme, takım çalışması yetilerini geliştirmek
    11. Fikirlerini farklı referanslar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    12. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    13. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    14. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
    15. Alanındaki konularda stratejik, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek
    16. Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
  3. Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir

    Program Çıktılarına Katkıları

    1. İleri düzey Yer ve Deniz Bilimleri kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak sentezleyerek yeni bakış açıları getirmek
    2. Öğrencilere problem çözme ve karar vermede yardımcı olacak ve yaşam boyu öğrenmeyi sağlayacak güçlü bir mühendislik temeli vermek
    3. Alanında karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazandırmak
    4. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek
    5. Alanında karmaşık problemleri zamansal ve mekânsal veriler ile destekleyerek istatistik metotlar ve numerik modeller aracılığı ile başarıyla çözüme ulaştırmak
    6. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bireysel yeteneklerine katkıda bulunacak araştırma projeleri yönetmek
    7. Disiplinlerarası ve uluslararası etkileşim gerektiren projelerde rol almak
    8. Alanındaki uygulamalar için farklı teknik ve modern araçları ve yazılımları kullanma bilgisini geliştirmek
    9. Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
    10. Mevcut bilgiyi geliştirecek metotlar üretmek
    11. İletişim, problem çözme, takım çalışması yetilerini geliştirmek
    12. Fikirlerini farklı referanslar ile destekleyip resmi/gayri resmi şekilde bir grup dinleyiciye çeşitli teknikler kullanarak açık ve net bir biçimde sunmak
    13. Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek
    14. Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek
    15. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirmek
    16. Alanındaki konularda stratejik, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek
    17. Alanı ile ilgili saha çalışmalarını yaparak verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve deklare edilmesi aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak bu değerleri benimsemek

    Değerlendirme Tipi

    1. Seminer/sunum
   İçerik Yukarı
1. hafta: Anahtar kelimelerin belirlenmesi, literatür kaynakları, ilgi alanının taslak olarak belirlenmesi
2. hafta: Seminer konusunun belirlenmesi
3. hafta: Literatür taraması.
4. hafta: Literatür taraması.
5. hafta: Literatür taraması.
6. hafta: Literatür taraması.
7. hafta: Literatür taraması.
8. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
9. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
10. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
11. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
12. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
13. hafta: Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulanması
14. hafta: Yapılan çalışma sonuçlarının sunumunun hazırlanması
15. hafta*: Yapılan çalışma sonuçlarının sunumunun hazırlanması
16. hafta*: Yapılan çalışma sonuçlarının sunumu ve değerlendirmesi.
Ders kitapları ve materyaller: Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir.
Önerilen kaynaklar: Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir.
  * 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
Değerlendirme Yukarı
Değerlendirme tipi Hafta numarası Ağırlık (%)
Ara sınavlar (Vizeler): 0
Dönem içi diğer çalışmalar: 6,7,8,9,10 40
Proje: 11,12,13 60
Ödev: 0
Kısa sınav (Quiz): 0
Final sınavı: 0
  Toplam ağırlık:
(%)
   İş yükü Yukarı
Etkinlik Süre (Haftalık saat) Toplam hafta sayısı Dönem boyu toplam iş yükü
Dersler (Yüz yüze öğretme): 0 0
Ders dışı bireysel çalışma: 5 16
Uygulama, Rehberli problem çözme: 4 16
Ödev: 0 0
Dönem projesi: 3 16
Dönem projesi sunumu: 0 0
Kısa sınav (Quiz): 0 0
Ara sınav için bireysel çalışma: 0 0
Ara sınav (Vize): 0 0
Final sınavı için bireysel çalışma: 0 0
Final sınavı: 0 0
    Toplam işyükü:
    Toplam AKTS kredisi:
*
  * AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
-->