Ders Bilgi Formu ( YDE 618 )
|
Temel bilgiler
|
|
Ders adı: |
Kil Mineralojisi |
Ders kodu: |
YDE 618 |
Öğretim üyesi: |
Prof. Dr. Mehmet Salim ÖNCEL
|
AKTS kredisi: |
7.5 |
GTÜ kredisi: |
3 (3+0+0) |
Yılı, Dönemi: |
1/2, Güz ve Bahar |
Dersin düzeyi: |
Doktora |
Dersin tipi: |
Alan seçmeli
|
Öğretim dili: |
Türkçe
|
Öğretim şekli: |
Yüz yüze
|
Ön koşullar: |
yok |
Staj durumu: |
Yok |
Dersin amacı: |
Bu dersin amacı kil minerallerinin oluşumu, yapısı ve sınıflandırılması, kil minerallerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri, kil minerallerinin tayini ve analiz yöntemleri, kullanım alanlarının belirlenmesi, kil minerallerinin toprak ve su ilişkilerini tanıtmaktadır. |
|
|
|
Öğrenme çıktıları
|
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Kil minerolojisine yönelik temel kavramlar ve yöntemleri tanımlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Yer-Deniz Biliminin uygulama alanlarını bilmek
-
Yer veya Deniz Bilimi konusunda güncel bilgiye hakim olmak
-
Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi kapsamında saha çalışmasını planlayıp uygulayabilmek
-
Yer ve/veya Deniz bilimi alanında Ar-Ge projeleri üreterek yazılı olarak ayrıntılı bir şeklde sunabilmek ve yürütebilmek
-
Görevaldığı grup çalışması ve bilimsel projelerde sorumluluklarını tam olaraka ve zamanında yerine getirebilmek
-
Yer ve Deniz bilimi alanındaki teknolojik ve bilimsel hızlı değişimin farkında olmak ve takip edebilmek
-
Sürekli öğrenime açık bir yaklaşımı benimsemek ve güncel ve güvenilir bilgi kaynaklarını takip etmek
-
Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Etik kurallara uygun olarak uluslararası seviyede rapor, bilimsel makale ve tez yazabilmek
-
Doğal Kaynakların korunması ve kullanılması konularında gelişmeleri takip etmek ve mevzuata hakim olmak
-
Dünya genelindeki doğal afetleri takip etmek ve ulusal düzeyde doğal afetlerin vereceği zararların en aza indirilmesi konusunda öneriler geliştirmek
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kil minerallerinin kullanım alanlarını, toprak ve su ilişkilerini yorumlayabilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
-
Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi kapsamında saha çalışmasını planlayıp uygulayabilmek
-
Yer ve/veya Deniz bilimi alanında Ar-Ge projeleri üreterek yazılı olarak ayrıntılı bir şeklde sunabilmek ve yürütebilmek
-
Yer ve Deniz bilimi alanındaki teknolojik ve bilimsel hızlı değişimin farkında olmak ve takip edebilmek
-
Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Doğal Kaynakların korunması ve kullanılması konularında gelişmeleri takip etmek ve mevzuata hakim olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
-
Kil minerallerinin farklı analiz yöntemlerini kullanarak analiz edebilir.
Program Çıktılarına Katkıları
-
Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
-
Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi kapsamında saha çalışmasını planlayıp uygulayabilmek
-
Yer ve/veya Deniz bilimi alanında Ar-Ge projeleri üreterek yazılı olarak ayrıntılı bir şeklde sunabilmek ve yürütebilmek
-
Yer ve Deniz bilimi alanındaki teknolojik ve bilimsel hızlı değişimin farkında olmak ve takip edebilmek
-
Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
-
Doğal Kaynakların korunması ve kullanılması konularında gelişmeleri takip etmek ve mevzuata hakim olmak
Değerlendirme Tipi
-
Yazılı sınav
-
Ödev
|
|
İçerik
|
|
1. hafta: |
Kil Mineralojisine Giriş: Kil teriminin farklı disiplinlerde tanımlanması |
2. hafta: |
Silikat ve silikat olmayan mineraller |
3. hafta: |
Kristal sistemler, silikatların ve kil minerallerinin yapıları |
4. hafta: |
Kil minerallerinin yapısı ve sınıflandırılması |
5. hafta: |
Kil minerallerinin kimyasal özellikleri |
6. hafta: |
Kil minerallerinin kimyasal özellikleri |
7. hafta: |
Kil minerallerinin tayin yöntemleri |
8. hafta: |
Ara sınav - Kil minerallerinin kullanım alanları |
9. hafta: |
X-ışın difraksiyonu yöntemi |
10. hafta: |
İnfrared soğurma spektroskopisi yöntemi |
11. hafta: |
Elektron mikroskop ve DTA yöntemi |
12. hafta: |
Kimyasal analiz methodları |
13. hafta: |
İyon değişimi, kil-su sistemi |
14. hafta: |
Topraklardaki kil mineralleri ve organik reaksiyonlar |
15. hafta*: |
- |
16. hafta*: |
Final sınavı |
Ders kitapları ve materyaller: |
Bayraklı, F. 1998. Toprak Minerolojisi. OMÜ. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 25. |
Önerilen kaynaklar: |
Çelik Karakaya, M. 2006. Kil Minerallerinin Özellikleri ve Tanımlama Yöntemleri. Bizim Büro basımevi. ISBN: 975-6151-29-3. Karakaya, M.Ç., 2006, Kil Minerallerinin Özellikleri ve Tanımlama Yöntemleri, 640s., Ankara |
|
* 15. ve 16. haftalar arası final sınavına hazırlık haftası bulunmaktadır.
|
|
|
|
Değerlendirme
|
|
|
Değerlendirme tipi |
Hafta numarası |
Ağırlık (%) |
|
Ara sınavlar (Vizeler): |
8 |
30 |
Dönem içi diğer çalışmalar: |
|
0 |
Proje: |
|
0 |
Ödev: |
5,10,12 |
30 |
Kısa sınav (Quiz): |
|
0 |
Final sınavı: |
16 |
40 |
|
Toplam ağırlık: |
(%) |
|
|
|
İş yükü
|
|
|
Etkinlik |
Süre (Haftalık saat) |
Toplam hafta sayısı |
Dönem boyu toplam iş yükü |
|
Dersler (Yüz yüze öğretme): |
3 |
14 |
|
Ders dışı bireysel çalışma: |
3 |
15 |
|
Uygulama, Rehberli problem çözme: |
0 |
0 |
|
Ödev: |
2 |
6 |
|
Dönem projesi: |
0 |
0 |
|
Dönem projesi sunumu: |
0 |
0 |
|
Kısa sınav (Quiz): |
0 |
0 |
|
Ara sınav için bireysel çalışma: |
2 |
9 |
|
Ara sınav (Vize): |
2 |
1 |
|
Final sınavı için bireysel çalışma: |
4 |
15 |
|
Final sınavı: |
3 |
1 |
|
|
|
Toplam işyükü: |
|
|
|
Toplam AKTS kredisi: |
* |
|
* AKTS kredisi, toplam iş yükünün 25'e bölümüdür. (1 AKTS = 25 saatlik iş yükü)
|
|
|
-->