Ders Bilgi Formu ( YDE 623 )
Temel bilgiler | ||||||
Ders adı: | Stratigrafi ve Sedimantoloji | |||||
Ders kodu: | YDE 623 | |||||
Öğretim üyesi: | Doç. Dr. Mehmet Korhan Erturaç | |||||
AKTS kredisi: | 7,5 | |||||
GTÜ kredisi: | 3 (3+0+0) | |||||
Yılı, Dönemi: | 2024, Güz ve Bahar | |||||
Dersin düzeyi: | Doktora | |||||
Dersin tipi: | Enstitü seçmeli | |||||
Öğretim dili: | İngilizce | |||||
Öğretim şekli: | Yüz yüze , Grup çalışması , Laboratuvar çalışması | |||||
Ön koşullar: | yok | |||||
Staj durumu: | Yok | |||||
Dersin amacı: | Yerkabuğunda yüzey ve yüzeye yakın bölgelerde büyük alanlar kaplayan ve dış süreçler sonucunda oluşan sedimanter kayaçlar, yerin geçmişten günümüze yaşadığı olayları kaydeden bir arşiv olmasının yanısıra metalik olmayan yer kaynaklarının büyük kısmını içermesi açısından önemlidir. Ders kapsamında sedimanter kayaçlar, oluşum süreçleri ve ortamları ile tüm bu ilişkilerin karşılaştırılmalı kurulmasını sağlayan stratigrafi bilimi ve ilkeleri detaylandırılacaktır. | |||||
Öğrenme çıktıları | ||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Jeolojik zaman kavramını çökelme süreçleri açısından anlama.
Program Çıktılarına Katkıları
- Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
- Yer-Deniz Biliminin uygulama alanlarını bilmek
- Yer veya Deniz Bilimi konusunda güncel bilgiye hakim olmak
- Sürekli öğrenime açık bir yaklaşımı benimsemek ve güncel ve güvenilir bilgi kaynaklarını takip etmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Ayrışma, aşınma ve toprak oluşumu süreçleri hakkında bilgi sahibi olma.
Program Çıktılarına Katkıları
- Yer-Deniz Biliminin uygulama alanlarını bilmek
- Yer-Deniz Biliminin disiplinlerarası yapısını anlamak ve diğer disiplinler ile ilişkilendirebilmek
- Uzmanlaştığı Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi alanında deneysel çalışma tasarlayıp yürütebilmek ve doğada meydana gelen ilgili fiziksel, kimyasal biyolojik yorumlamasını yapabilmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav
-
Sedimanter kayaçları tanıma, sınıflama uygulaması gerçekleştirme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
- Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi kapsamında saha çalışmasını planlayıp uygulayabilmek
- Uzmanlaştığı Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi alanında deneysel çalışma tasarlayıp yürütebilmek ve doğada meydana gelen ilgili fiziksel, kimyasal biyolojik yorumlamasını yapabilmek
- Görevaldığı grup çalışması ve bilimsel projelerde sorumluluklarını tam olaraka ve zamanında yerine getirebilmek
- Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
- Laboratuvar uygulamaları/sınavları
- Dönem projesi
-
Sedimanter kayaçların oluşum ortamlarını tespit etme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
- Yer-Deniz Biliminin uygulama alanlarını bilmek
- Üretilen verileri farklı yazılımlar aracılığı ile işleyerek doğada meydana gelen karmaşık süreçler bakımından yorumlayabilmek
- Görevaldığı grup çalışması ve bilimsel projelerde sorumluluklarını tam olaraka ve zamanında yerine getirebilmek
- Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Etik kurallara uygun olarak uluslararası seviyede rapor, bilimsel makale ve tez yazabilmek
Değerlendirme Tipi
- Ödev
- Laboratuvar uygulamaları/sınavları
- Dönem projesi
-
Levha tektoniği ve sedimanter havza oluşumu ilişkisini kurma yetisini edinme.
Program Çıktılarına Katkıları
- Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
- Yer-Deniz Biliminin disiplinlerarası yapısını anlamak ve diğer disiplinler ile ilişkilendirebilmek
- Yer veya Deniz Bilimi konusunda güncel bilgiye hakim olmak
- Sürekli öğrenime açık bir yaklaşımı benimsemek ve güncel ve güvenilir bilgi kaynaklarını takip etmek
- Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
Değerlendirme Tipi
- Yazılı sınav