Ders Bilgi Formu ( YDE 699 )
Öğrenme çıktıları
![]() |
||||||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, şu yetilere sahip olurlar:
-
Sistem/süreç/deney tasarlamak, gerçekleştirmek ve sonuçları raporlamak
Laboratuvar çalışması olarak yapılması gereken deneyleri, deney yöntemlerini, deney için gerekli malzeme ve ekipmanı belirlemek
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanmas
Program Çıktılarına Katkıları
- Uzmanlık alanına göre Temel Yer / Deniz Bilimi Kavramlarına Hakim Olmak
- Yer-Deniz Biliminin disiplinlerarası yapısını anlamak ve diğer disiplinler ile ilişkilendirebilmek
- Yer veya Deniz Bilimi konusunda güncel bilgiye hakim olmak
- Yer Bilimi ve/vaya Deniz Bilimi kapsamında saha çalışmasını planlayıp uygulayabilmek
- Üretilen verileri farklı yazılımlar aracılığı ile işleyerek doğada meydana gelen karmaşık süreçler bakımından yorumlayabilmek
- Yer ve/veya Deniz bilimi alanında Ar-Ge projeleri üreterek yazılı olarak ayrıntılı bir şeklde sunabilmek ve yürütebilmek
- Görevaldığı grup çalışması ve bilimsel projelerde sorumluluklarını tam olaraka ve zamanında yerine getirebilmek
- Yer ve Deniz bilimi alanındaki teknolojik ve bilimsel hızlı değişimin farkında olmak ve takip edebilmek
- Sürekli öğrenime açık bir yaklaşımı benimsemek ve güncel ve güvenilir bilgi kaynaklarını takip etmek
- Yer ve Deniz Bilimleri ile ilgili Türkçe ve İngilizce terimlere hakim olmak ve fikirlerini her iki dilde sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek
- Etik kurallara uygun olarak uluslararası seviyede rapor, bilimsel makale ve tez yazabilmek
- Dünya genelindeki doğal afetleri takip etmek ve ulusal düzeyde doğal afetlerin vereceği zararların en aza indirilmesi konusunda öneriler geliştirmek
Değerlendirme Tipi
- Dönem projesi
Değerlendirme
![]() |
||
Değerlendirme tipi | Hafta numarası | Ağırlık (%) |
Ara sınavlar (Vizeler): | 0 | |
Dönem içi diğer çalışmalar: | 0 | |
Proje: | 1 - 16 | 100 |
Ödev: | 0 | |
Kısa sınav (Quiz): | 0 | |
Final sınavı: | 0 | |
Toplam ağırlık: | (%) |
|